פרופ' רן בליצר: "במצב הנוכחי לא יפתחו את שנת הלימודים"

פרופ' רן בליצר, חבר בצוות המגיפות של משרד הבריאות אומר היום כי"לא ניתן לאפשר משק פתוח לחלוטין ואת פתיחת שנת הלימודים תחת מספרים של כ1500 נדבקים ביום"

פרופ' רן בליצר, חבר בצוות המגיפות של משרד הבריאות אומר היום כי"לא ניתן לאפשר משק פתוח לחלוטין ואת פתיחת שנת הלימודים תחת מספרים של כ1500 נדבקים ביום. אף מדינה לא יכולה לעשות את זה. המטרה היא להגיע ל400 נדבקים ביום יחד עם מערך קטיעת שרשרת ההדבקות וכך לאפשר את פתיחת שנת הלימודים".

פרופ' בליצר הוסיף כי: "לא מוצו עדיין הגבלות שכבר הוטלו, כמו התכנסות של 10 בני אדם בחלל סגור. לטעמי עדיין לא הגיע העת לדבר על סגר כולל. סגר הוא נשק יום הדין, הוא פוגע בבריאות הציבור באופן אנוש וחייבים לקחת בחשבון את ההשלכות שלו על המשק ועל בריאות הציבור בכלל לפני שמחליטים עליו שוב".

פרופ' בליצר התייחס לסוגיית המתים ואמר: "לא מובנת לי הטענה שחולים מתים עם קורונה ולא בגללה. כ-110 איש נפטרים כעת ביום בישראל (ימי קיץ), מכל סיבה. פחות מ-1% מהאוכלוסיה בישראל נשאי קורונה, בטח במבוגרים. לכן – במכפלת הסתברויות, פחות מנפטר אחד ביום צפוי להיות נשא קורונה באופן מקרי. כל תיאור מקרה כזה הינו אנקדוטה – מתים כעת ביום מעל עשרה חולי קורונה. היו גם ימים של 13.מדינות אחרות חישבו וראו שהחולים מפסידים 10 שנות חיים. אני מזכיר שתוחלת החיים של בן 75 בישראל היא 13 שנה. ומזכיר עוד ש-15% מהנפטרים צעירים מגיל 70" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *