פרוש סנט בסילמן: "את מתנהגת כמו ילדה קטנה"

דיון סוער החל מתפתח בוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן שדנה בבקשת הממשלה לקבל פטור מחובת הנחה למספר הצעות חוק.

דיון סוער החל מתפתח בוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן שדנה בבקשת הממשלה לקבל פטור מחובת הנחה למספר הצעות חוק.

ברוב של 17 ח"כים שתמכו בהצעה מול 16 ח"כים שהתנגדו להצעה, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצה"ח חדלות פירעון ושיקום כלכלי (מ/1406).

הדיון סוער, חברי הכנסת מהאופוזיציה הלינו על החלטת היו"ר שלא לאפשר להם להעלות הצעות לסדר הדיון בוועדה.

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן השיבה לחה"כ ואמרה כי הצעה לסדר בדיון בוועדות, אינה מעוגנת בתקנון הכנסת, וכי הנושא נתון לשיקול דעתה של יו"ר הוועדה.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הלין על הממשלה שלדבריו הינה ממשלה כושלת, ממשלה אנרכיסטית עם השרה שאשא ביטון שגרמה להתפרצות הקורונה, כמו האנרכיסט שיושב לצידך (ח"כ טופורובסקי) שאמר שהקורונה אינה אלא רק שפעת.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בדיון, זכותי לדבר ולהביע את דעתי גם לבצע פיליבסטר. מספיק עם האמרות של "כבודה של הכנסת". הממשלה לא ראויה לקבל פטור מחובת הנחה. הממשלה מסרסת את הכנסת למשך חודש שלם, ומונעת חקיקה לחודש ולשבוע נוסף מדומה של השבעת הנשיא, ואח"כ פגרה .לא ראוי לתת לה פטור מחובת הנחה. חבריי חברי האופוזיציה, אל תתרגשו! תומרו את כל אשר על ליבכם. נעשה לכם פיליבסטר זה תפקידנו וזו חובותינו.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) טען, מנהג של הכנסת אינו דבר של מה בכך. שימשתי יו"ר ועדה בימים טרופים. לא היה דיון שלא נתתי הצעות לסדר גם כשידעתי שאהיה מובך מכך. אני מציע לך, להמשיך את הנוהג.

ח״כ גלית דיסטל (הליכוד) אמרה, אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתם של שני מיליון בני אדם שקולם איננו נשמע בתקשורת וגם בכנסת. אסור לנו להציע אי אמון, אסור לנו לחוקק. האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל? מה עליי לעשות? בכנסת השתקתם אותנו, ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו. חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין כתבה חיובית אבל אני לא יודעת לרכב על אופניים. אשמח לעצה איך לקבל סיקור תקשורתי.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) שביקש זכות דיבור נוספת, הגיב בחריפות לסירוב היו"ר ולקריאה של היו"ר סילמן לח"כ פרוש לסדר, את לא ראויה לקרוא לי לסדר. פרוש קרא לסילמן, תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת.

בשלב הזה יו"ר הוועדה הוציאה את ח"כ פרוש מהדיון.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר שזו חדלות פירעון של הקואליציה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *