פרסום ראשון: אלה 3 המסלולים החדשים שבאמצעותם צה"ל מנסה לסנוור חרדים

צה"ל השיק היום 3 מקצועות חדשים במסגרת מסלול 'מגן' המיועד ברובו לחרדים נשואים. זאת, במסגרת גיוס של עשרות חיילים חרדים החל מהבוקר.

צה"ל השיק היום 3 מקצועות חדשים במסגרת מסלול 'מגן' המיועד ברובו לחרדים נשואים. זאת, במסגרת גיוס של עשרות חיילים חרדים החל מהבוקר.

המסלולים החדשים הם: מיישם הגנה בסייבר, כותב לומדה ומפיק מולטימדיה. כך פורסם הבוקר לראשונה ב'קול ברמה'.

למעשה, המתגייסים רוכשים מקצוע על חשבון הצבא – והדבר ילווה אותם לאחר שחרורם.

הגיל הממוצע של עשרות המתגייסים החדשים שיצטרפו היום לצה"ל עומד על 22 והערים עם מספר המתגייסים הגבוה ביותר: ירושלים, בית שמש ואלעד. אגב, השמות הפופולריים בקרב המתגייסים החרדים החדשים הם משה, דוד ויוסף.

מסלול 'מגן' הוא מסלול המיועד לחרדים מעל גיל 21 או נשואים. במסלול ישנם מגוון רחב של תפקידים מובילים המקנים מקצוע לחיים, כגון: תוכניתנים, הנדסאים, חשמלאים ועוד.

החיילים החרדים במסלול 'מגן' משרתים בהתאם למקצוע אותו למדו ביחידות רבות בצבא, בכל זרועות צה"ל, אגפי התקשוב, מודיעין, טכנולוגיה ולוגיסטיקה, חיל הרבנות הצבאית, פיקוד העורף ועוד. בצה"ל טוענים כי "סביבת השירות הינה מתואמת לקיום אורח חיים חרדי בשירות הצבאי עם אוכל בכשרות מהדרין, סביבת עבודה מגדרית, מתן שירותי דת ואירועים ייחודיים לחייל החרדי".

עם זאת, כזכור, לא פעם נמתחת ביקורת חריפה על טשטוש הגבולות וביטול ההבטחות מצד צה"ל למתגייסים החרדים. 'קול ברמה' פרסם בנושא תחקיר חריף לפני כ-3 חודשים, עם עדויות של חיילים חרדים שטענו כי ההבטחות הן לא אחת אחיזת עיניים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *