פרסום ראשון: בישיבות מדווחים על הדבקות בפעם השנייה

פרסום ראשון: תופעת ההדבקות השניות מגיעה למספר ישיבות שבהן הייתה תחלואה נרחבת בגלים הראשונים

פרסום ראשון: תופעת ההדבקות השניות מגיעה למספר ישיבות שבהן הייתה תחלואה נרחבת בגלים הראשונים. בפוביז' דווח על מספר מקרים בהם נדבקו בחורים בפעם השניה. בישיבת 'אורחות תורה' בני ברק, נדבקו מספר בחורים בפעם השנייה. רוב הנדבקים מדווחים על תסמינים, אך הרבה פחות קלים לעומת ההדבקה הקודמת. עם זאת, חשוב לסייג כי באחת ההדבקות נפלה טעות בבדיקת המעבדות. עד כה ידוע על עשרות נדבקים בישיבות.

אליהו ארנד פרויקטור הקורונה של פיקוד העורף במגזר החרדי, הרב אליהו ארנד, הסביר באולפן ynet כי "יש תופעה של בחורי ישיבה בבני ברק שחלו פעם שנייה בנגיף. זה דבר מאוד מפחיד, ויכול להיות שזה בגלל המוטציה שהנגיף עבר", הוא מוסיף, ומסביר כי את עקומת הנדבקים החדשים במגזר קשה לשטח. "גם כמות הנדבקים וגם כמות הנפטרים הן ברמה מאוד גבוהה לצערנו. יש אפילו אנשים צעירים שנפטרים ומשאירים יתומים אחרי זה. אני מקווה שבעקבות הסגר עד סוף השבוע הבא נראה מגמת ירידה מסוימת".

יש לציין כי במרבית הישיבות ובבתי הכנסת בריכוזים החרדים נוהגים המחלימים שלא לעטות מסיכות, בשל ההערכה כי הנוגדנים שהתפתחו לאחר  ההדבקה הראשונית – ימנעו מהקורונה לחדור אל הגוף בפעם השנייה, הכל היה טוב ויפה אלמלא הגיעה המוטציה הבריטית והחל להכות במגזר החרדי כאש בשדה קוצים, יותר ויותר דיווחים הגיעו למערכת על הדבקה שנייה שמכה בריכוזים החרדים.

אם וכאשר יתגלה כי המוטציה אכן מדביקה בפעם השנייה, ייתכן ומשרד הבריאות יחשב מסלול מחדש, ולא ייתן דרכון למחלימים שעלולים להידבק במוטציה בפעם השנייה.

 פרופ בליצר נשאל בראיון לרדיו ללא הפסקה על המוטציות החדשות ואמר כי "אני חושב שמה שיקרה בסופו של יום, זה שאחת לתקופה יעדכנו את זני החיסון, ואנחנו נצטרך לעשות השלמות. אבל אני רוצה לסייג ולומר – אין אף עדות, נכון להיום, שיש זן שיכול לחמוק מהחיסון או ממערכת החיסון של מי שחלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *