פרשיית סחר בנכסיו של הקדש ותיק בירושלים ע"י נאמניו בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

חקירה סמויה של משטרת ישראל הביאה לחשיפתה של פרשיית סחר בנכסיו של הקדש ותיק בירושלים ע"י נאמניו, וקבלת כספים במרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בעבורם.

חוקרי ההונאה של משטרת ישראל מזה כשנה וחצי מנהלים חקירה סמויה, שעניינה חשד לסחר בנכסיו של הקדש ותיק ומוכר בירושלים, שהחל לפעול טרם קום המדינה, וצבר לאורך עשרות שנים מאות נכסים בירושלים, שרובם נמצאים באזור מרכז העיר ירושלים.

חקירת המשטרה העלתה חשד נגד 4 מ'נאמני' ההקדש, שלאורך השנים האחרונות פעלו יחד עם יועץ נדל"ן, עפ"י החשד בניגוד לאינטרסים של ההקדש (שמטרתם לשרת ציבור רחב לו הוענק ההקדש), והחלו ל'רוקן' אותו מנכסיו באמצעות מכירתם לחברות ויזמי נדל"ן שונים, ובדרך זו שלשלו עפ"י החשד לכיסם עשרות מיליוני שקלים.

עוד עלה החשד, כי החשודים מסרו תצהירים כוזבים באשר למצבם המשפטי של הנכסים, שהציגו אותם כנכסים ציבוריים (במקום נכסי דת), וזאת במטרה שידונו בבית משפט אזרחי לאישור העסקאות ומכירתם, עפ"י החשד במחיר נמוך משמעותית משווים האמתי.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו חוקרי המשטרה לבתיהם של 5 החשודים (4 נאמני ההקדש ויועץ הנדל"ן), כולם בשנות ה – 50-70 לחייהם, והם נעצרו לחקירה בחשד לעבירות:
• קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
• הפרת אמונים בתאגיד.
• רישום כוזב במסמכי תאגיד.
• עבירות לפי חוק איסור להלבנת הון.
• עבירות מקור של מיסוי במקרקעין במידה והעסקה דווחה בחסר או שלא בתום לב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *