פתיחת המערכת החינוך רק ביום שלישי, בעלי הקניונים נערכים להפר את ההנחיות

לקראת הסרת ההגבלות?

הערב שרי הממשלה יאשרו את המשך סגירת מערכת החינוך ביומיים עד יום ג׳, ומחר בממשלה ידונו על איך ומתי לפתוח. כמו כן, בשעות הקרובות רה"מ יכנס דיון הכנה עם שרי הבריאות, האוצר והחינוך. ממחר תבוטל מגבלת אלף המטרים, רשויות הטבע והגנים ייפתחו לציבור, ואף פתיחת צימרים.

בשל עלייה ניכרת במספר הערים שמוגדרות אדומות וכתומות – מאות אלפי תלמידים בכיתות א'-ד' ויא'-י"ב עדיין צפויים לשבת בבתיהם.

‏ראשי המסחר, רשת ביג והקניונים הודיעו כי הם מתכוונים לפתוח מחר את המסחר. רשתות האופנה הגדולות מתכוונות לפתוח אף הן, בעוד שבחנויות הקטנות חוששים מאיום הקנסות.

"העמדה שלנו לגבי פתיחת החינוך היא להיצמד ליישובים הירוקים והצהובים, אם הממשלה רוצה לפתוח יותר מכך ניתן לה כלים", אמר
ראש מערכת הבריאות לוטן. "אנחנו רוצים לצמצם את מספר השכבות שנפתחות – ככל הנראה רק השכבות הנמוכות. י"א-י"ב זה נושא אחר וממוקד, נדון בו". יש לציין כי מערכת החינוך עדיין לא מוכנה לפתיחה, ובכפוף להחלטת הממשלה שצפויה להתקבל מחר, הכיתות ייפתחו כנראה רק בהמשך השבוע, ביום שני או שלישי.

על אף מספר המאומתים הגבוה והתחושה כי לאורך השבועות האחרונים לא הייתה הקפדה על הנחיות הסגר, מבהיר לוטן כי "לולא הסגר היינו עם הרבה יותר חולים והמצב היה חמור בהרבה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התארח הערב ב"פגוש את העיתונות" והתייחס גם הוא לנושא. "כבר הערב יהיו דיונים גם ברמת השרים, כדי להחליט איך ייפתחו הלימודים", אמר לרינה מצליח. "אנחנו מדברים על מחלה אחרת, המוטציה הבריטית. לא בכדי סגר של יותר מחודש בלם אולי את התחלואה, אבל לא הוריד אותה למימדים שציפינו. משכך אנחנו מנסים כרגע לפתוח את הסגר בצורה הכי לא מסוכנת שאפשר כדי לחסן ולחסן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *