פתרון לדיור בביתר עילית: לקראת תחילת שיחות המו"מ הקואליציוני עם המפלגות החרדיות

פתרון לדיור בביתר עילית: לקראת תחילת שיחות המו"מ הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, שיגר יו"ר פורום הרשויות החרדיות ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מכתב דחוף לנציגים החרדים בכנסת, ובו הצעות קונקרטיות לסיוע בטיפול בבעיית הדיור.
לדברי רובינשטיין, "כידוע, מלבד נושא הגיוס, שהוא בגדר "בין אדם למקום", הרי שהעניין החשוב ביותר העומד לפתחנו, כ"בין אדם לחברו", הינו נושא הדיור, כאשר המצוקה בו עולה עד לב השמיים. עד כה, כשלנו לצערנו במתן מענה מערכתי לפתרון דיור משמעותי להמוני הציבור החרדי הזקוקים לו".
לנוכח זאת, מבקש רה"ע "להביא בפניכם את הצעתי הפרקטית, ע"מ להעלות את עגלת הדיור לפסים מעשיים, ולהביא הישג דיור של ממש. כידוע לכם, ביתר עילית מהווה מוקד משיכה גדול לציבור החרדי, לא רק באזור ירושלים – אלא בכלל. דא עקא, אין כיום בנמצא כמעט יתרות בנייה בביתר עילית. חמור מכך, אין בנמצא גם יתרות בנייה בתכנון, העשויות להיות מופשרות בעיתוי מדיני, כך שביתר נמצאת למעשה בטבעת חנק תכנונית על המשך גידולה".
לאור הנ"ל, הוא מבקש להציג "שתי הצעות מעשיות": האחת – הקמת ועדת גבולות בתוך 90 יום מיום כינונה של הממשלה, שמטרתה תוגדר להעביר לביתר עילית שטחים הנמצאים ממערב לביתר עילית, ודרומית ליישוב צור הדסה. אלו שטחים העשויים להספיק לדבריו לבניית ל-10,000 יח"ד.
יש לציין, כי שטחים אלו נמצאים כיום בתחום המועצה האזורית מטה יהודה, בתחום הקו הירוק, כך שישנו רווח נוסף בעניין, מאחר ואישורי הבנייה בשטחים אלו אינם כרוכים בבעיות מדיניות.
ההצעה השניה נוגעת לשטחים נוספים מסביב לביתר עילית הראויים להיות מוכרזים כאדמות מדינה, ואולם – עקב מחסור בכח אדם לטיפול בערעורים הפלסטינים (כך הוצהר לעירייה ע"י המינהל האזרחי), לא מתקיים כיום שום הליך לקידום הכרזת אדמות אלו.
בהתאם לכך הוא מבקש, כי הממשלה תקים צוות משפטי מיוחד לטיפול בקרקעות אלו, שיקבל לידיו משימת ביצוע בטווח זמן ומועדים מוגדרים ומחייבים מראש, עם סמכויות לקידום הכרזת אדמות אלו כאדמות מדינה.
לדבריו, "מדובר בהצעות מעשיות שיביאו ליצירת פתרון דיור של ממש. לא בשמיים היא אלא בביתר עילית, אנו יכולים להביא לציבור החרדי בשורת דיור של ממש. כיום, מחיר דירה בביתר עילית במסגרת מחיר למשתכן עומד על כמיליון שקלים, כאשר המשכנתא שניתנת הינה על 90%, המשמעות היא ששני הצדדים המחותנים צריכים לשים יחד סך של מאה אלף שקלים מזומן בלבד, בכדי להגיע לבעלות על דירה לזוג. אלו הן אופציות דיור ממשיות שחובה לקדם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *