צבי יחזקאלי: "בגלל זכרייה זביידי חזרתי בתשובה"

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') נזכר באסון התאומים • על תפיסת איש הג'יהאד האסלאמי שנמלט מהכלא: "זה לא הסוף שזביידי חלם עליו – הוא רצה להיות שאהיד" האזינו

 

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב־103fm והביא פרטים נוספים על לכידת המחבלים: "זה לא הסוף שזביידי היה רוצה, הוא לא רצה לחזור עם פלנלית על העיניים אלא רצה להיות שהיד. הוא היה רוצה לעשות את היציאה מהכלא כמו גיבור אמיתי, עכשיו הוא פחות. אני לא יודע אם היו הוראות פתיחה באש, אך זה עדיין משרת אותו למרות שהיה מחבל בינוני ואיש יח"צ מספר 1".

"זביידי הוא חתול רחוב, הוא גם סיפור במאבק הפלסטיני", הוסיף והדגיש: "אני מעריך את מידת האמת שלו, בריאיון האחרון הוא אמר שהסיפור הוא זכות השיבה ושלא יהיה סוף לסכסוך. יש לו תשע נשמות, הוא תמיד סמך על נס". יחזקאלי סיפר עוד כי זביידי ירה עליו צרור יריות וזה חמק לו מעל התלתלים . צבי שאל את זכרייה מדוע הוא יורה בו, וזכרייה אמר כי הוא התחייב לירות באותו בוקר ביהודי. בעקבות כך חזרתי בתשובה".

בסיום דבריו, התייחס יחזקאלי לאסון התאומים שאירע לפני 20 שנה: "שני התהליכים הגדולים שהתקיימו לאחר 11 בספטמבר הם הפלישות לאפגניסטן ואיראן, האביב הערבי ותופעת הג'יהאד העולמי. בתור כתב צעיר, הקלטתי פלסטינים מחלקים סוכריות אחרי התקרית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *