צו הקורונה הוארך בחודש: חובת מסיכה רק במוסדות בריאות ורווחה

בשל ביטול תקנות תעופה בקורונה, חובת מילוי טופס בכניסה לישראל הוכנסו לצו בריאות העם – המשמעות: לא ניתן להטיל סנקציות על נוסעים וחברות תעופה שלא עומדים בחובה

ועדת הבריאות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב אישרה את תיקון מס' 33 לצו בריאות העם שמאריך בחודש נוסף עד ל23 ביולי את תקנות הקורונה. בתקנות האחרונות נותר חובת בידוד רק עבור מאומת לקורונה וכל מקרה אחר לחייב בידוד, יכול להתבצע לאחר הוראה פרטנית מהמנהל, ראש השירות או רופא מחוזי לשהות בבידוד במקרה של מגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן או אם הוא היה במגע הדוק עם חולה ונמצא במוסד עם אוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה או שהוא חוזר בטיסה או בכלי שיט והיה במגע הדוק עם חולה. עוד בצו שהוארך: חובת עטיית מסכות במוסדות בריאות, רפואה ורווחה בלבד.

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות במשרד הבריאות: "עדים לעלייה בתחלואה בשבועות האחרונים ויש עלייה מסוימת באשפוזים ובתחלואה קשה. יש בעיקר עלייה באחוז הבדיקות החיוביות. לפני 4 שבועות אחוז הבדיקות היה סביב ה-10 אחוזים, היום מגיעים ל-40 אחוז. אנו רואים יותר עלייה של וריאנטים BA4 וba5 שיותר מדבקים. מהסתכלות על מדינות שבהן הזנים היותר שכיחים הם אלו – גם שם חוו גל תחלואה גדול. בישראל אנחנו קרובים ל-4.3 מיליון מחלימים. ההבדלים מול פורטוגל וארה"ב ששם התחילו לחסן קצת יותר מאוחר. מבחינת תחלואה קשה ומאפיינים קליניים, אנו לא רואים במדינות אלו (ארה"ב, בריטניה ופורטוגל) איזושהי תמונת מצב דרמטית של תחלואה קשה או תמותה ולכן אנו בזהירות אומרים שהתמונה פה לא אמורה להיות מאוד שונה. אנו עוקבים אחרי מדדים תחלואה ותמותה במדינות אלו לצד המדדים בישראל. עלנכון יהיה להמליץ לאזרחים על עטית מסיכה בחללים סגורים, בעת שהייה ליד אנשים בסיכון. חשוב שנהיה ערוכים בכל תרחיש בקורונה שלא עזבה אותנו כליל. היא קיימת ואני מקווה שהיא לא תתפרץ באופן משמעותי ותהיה בשליטה. משרד הבריאות דואג לאוכלוסייה המבוגרת ביננו שהיא אוכלוסיית סיכון".

דניאל שגיא, לשכה משפטית, משרד הבריאות, הסבירה על הכנסת חובת מילוי טופס בכניסה לישראל לתקנות בריאות העם: "תקנות התעופה פקעו ויש חשיבות גדולה למשרד להמשיך לקבל מידע מהטופס הזה. יש שינויים לעומת הטופס שהיה חייב למלא. זו הייתה חובה ועל פניו ממשיכה להיות חובה – המסגרת המשפטית השתנתה כיום. אין פה עכשיו הגבלה. בתקנות תעופה היה אפשר למנוע מאדם לעלות על טיסה מסוימת. עכשיו אין סנקציה על מי שלא ממלא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *