צעדים ארגוניים באסם: העובדים חוששים מפיטורים המוניים ומפגיעה בעבודה המאורגנת בחברה

עובדי קבוצת אסם המאוגדים בהסתדרות החלו לנקוט הבוקר (ד') בצעדים ארגוניים, על רקע כוונות החברה לבצע שינויים מרחיקי לכת בתנאי העסקתם, לרבות פיטורים המוניים ושינויים מבניים משמעותיים. העובדים חסמו למשך מספר שעות יציאתן וכניסתם של משאיות הפצה במרלו"ג המרכזי של החברה בשוהם, ובכוונתם להחריף בקרוב את צעדיהם אם הנהלת אסם לא תחזור בה מהתנהלותה.

בחודשים האחרונים נודע לנציגות העובדים כי הנהלת אסם מתכוונת לבצע שינויים ארגוניים, במסגרתם יוצאו הסדרנים שלה מרשתות השיווק, תמורת מימון עלות סידור מוצריה. לאחרונה כבר פוטרו כ-70 סדרניות והחשש הוא שיבוצעו פיטורים המוניים נוספים בסקטור זה שמונה כ-800 עובדות שפרנסתן ועתידן התעסוקתי ייפגעו אנושות כתוצאה מהמהלך.

בנוסף לכך רשתות השיווק הגדולות החלו להציע לקמעונאים, באמצעות מחסני שיווק ייעודיים, סחורה של אסם במחירים נמוכים משמעותית מהמחירים אותם מסוגלים סוכני המכירות של אסם מציעים. המשמעות היא חוסר תחרות הוגנת ופגיעה קשה בשכר העובדים, המתבסס על מכירותיהם בפועל.

אם לא די בכך, הנהלת אסם מבקשת לפטר כ-10 מנהלי מכירות אזוריים, שניים מתוכי חברי ועד המצויים במהלכו של מו"מ להסכם קיבוצי ראשוני. ההסתדרות רואה במהלך זה כצעד חמור ביותר ומנוגד לדין שנועד לכרסם בכוחם הארגוני של העובדים ולמוטט את התארגנותם.

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון, אליעזר בלו, מסר: "הצורך בשינויים בשוק המזון מובן, אך התנהלותה החד-צדדית של אסם לא מתקבלת על הדעת. על הפרק עומדים פיטורים כשכבר עכשיו ישנה פגיעה קשה בשכר העובדים ובזכותם להתאגד כדי להיאבק על פרנסתם. אני קורא להנהלת אסם לעבוד מולנו בהקדם בשיתוף פעולה אחרת הצעדים יוחרפו".

יו"ר הוועד המרכזי של אסם סחר, שלומי אביב: "אסם לקחה על עצמה להרזות את החברה על חשבון העובדים. אנו דורשים מההנהלה לחזור בה מהצעותיה ומדרישתה לפיטורים. לעובדי אסם המסורים מגיע אופק תעסוקתי כפי שהיה עד עתה, מדובר בעובדים מבוגרים שחלקם בוותק של 20-30 שנה ונותנים את כל כולם לחברה. אנו בעד הידברות ומוכנים לנהל מו"מ אך לא נקבל צעדים חד-צדדיים שיפגעו בעובדים ובזכויותיהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *