"צפויה לנו מגיפה יותר קטלנית מהקורונה"

מומחים מארגון הבריאות העולמי הזהירו כי העולם יצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה, וכי הוא לא הנגיף החמור שיהיה בעולם.

מומחים מארגון הבריאות העולמי הזהירו כי העולם יצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה, וכי הוא לא הנגיף החמור שיהיה בעולם.

"גורלו של נגיף הקורונה הוא להפוך לאנדמי – מחלה שמופיעה תכופות בקרב קבוצות אוכלוסייה מסוימות או באזורים מסוימים – אף שהחיסונים כבר מתחילים להינתן במדינות שונות", אמר דיוויד היימן, יו"ר קבוצת הייעוץ האסטרטגית והטכנית של ארגון הבריאות.

"העולם קיווה לחסינות עדר, שאיכשהו ההדבקה תפחת אם מספיק אנשים יחוסנו", הוסיף היימן, ומסביר כי "נראה כי גורלו של הווירוס SARS-COV-2 הוא להפוך לאנדמי, כפי שקרה לארבעה נגיפי קורונה אנושיים אחרים, והוא ימשיך לעבור מוטציות ככל שהוא יתרבה בתאים אנושיים, במיוחד באזורים מסוימים. למזלנו, יש לנו את הכלים להציל חיי אדם, ובצירוף מדיניות בריאות ציבורית טובה, נוכל ללמוד לחיות עם קוביד-19".

ראש תוכניות החירום של ארגון הבריאות, ד"ר מייק ריאן, אמר: "התרחיש הסביר הוא שהנגיף ייהפך לעוד וירוס אנדמי שיישאר איום מסוים, אבל ברמה נמוכה לנוכח תוכנית חיסון גלובלית ואפקטיבית. קיומו של חיסון, גם יעיל ביותר, אינו מבטיח חיסול או מיגור מחלה מדבקת. זה רף גבוה מאוד לעבור".

אך מי שחשב שהקורונה היא מגיפה מסוכנת, ריאן מזהיר כי המגפה הבאה עלולה להיות חמורה בהרבה. "המגפה היא חמורה מאוד, ומשפיעה על כל פינה בכדור הארץ, אבל היא לא בהכרח המגפה הגדולה ביותר שנדע", הוא אמר.

"זו קריאת השכמה. אנחנו לומדים עכשיו להשתפר במדע, לוגיסטיקה, הכשרה ופיקוח, איך לתקשר טוב יותר. אבל כוכב הלכת הזה שברירי. אנחנו חיים בחברה גלובלית מורכבת מאוד. האיומים יימשכו. אם יש דבר אחד שצריך לקחת מהמגפה הזו, עם כל הטרגדיה והאובדן, הוא שצריך לפעול ביחד".

ד"ר סומיה סוומינתן, אמרה כי חיסון לא יבטל את הצורך בצעדי זהירות כמו ריחוק חברתי. ואילו המזכ"ל של ארגון הבריאות, טדרוס גברייסוס, הזהיר כי השנה הקרובה תביא עמה אתגרים חדשים, כמו זנים חדשים של הווירוס, וכי לציבור ימאס ויתכן שלא יישמר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *