צפו: כשהמפכ"ל לשעבר בורח לכתב חדשות 12 שחיכה לו מחוץ לביתו

כתב חדשות 12 אור רביד חיכה לרוני אלשיך מחוץ לביתו וניסה להשיג את תגובתו – אך הוא בחר לנסוע ולא להגיב. אמש בכירים במטה הארצי תקפו את המפכ"ל לשעבר שעל פי החשד העבירות בוצעו גם בתקופתו, ואמרו: "אם הפרסומים נכונים – הוא יצטרך לעמוד לדין".

כתב המשטרה של חדשות 12 משה נוסבאום קורא לאלשיך להתייצב מול הציבור ולספר הכל, בטור שפרסם באן 12 כותב נוסבאום: רוני אלשיך, אם המשטרה והמדינה חשובות ויקרות לך – ראוי שתתייצב מול הציבור ותאמר את דברך. תסביר מה עשית, תסביר לאן זה הגיע ותגיד אם לכך התכוונת.

רב ניצב רוני אלשיך היה המפכ"ל שבתקופתו, כך על פי הפרסומים, שודרגה מאוד הפעלת תוכנות הרוגלה. היעד – המוצדק מאוד – היה מאבק חסר פשרות בשחיתות הגואה ובפשיעה החמורה. אף אחד אינו מטיל ספק שהיעדים האלה ראויים, וברור שבחקירות האלה נעשה גם שימוש בתוכנות להאזנת סתר. זה כלי בסיסי שיש לחוקרים בהתמודדות מול אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים שיש לעבריינים, וטוב עשה אלשיך כשקידם את השימוש בתוכנות האלה.

אבל עכשיו מתברר שאולי חוקרי הסייבר והסיגנט הלכו צעד אחד רחוק מדי, וייתכן שעשו שימוש בתוכנות ההאזנה גם במקרים אחרים – בלי שום צורך שחייב או הצדיק חקירה כלשהי. שימוש בתוכנת האזנה לצורכי גילוי הדלפות או העברות מידע לעיתונאים הוא לא פחות מהזוי!

שום דבר עוד לא מוכח, ואפשר שהפרסומים החדשים מכלילים ונוגעים גם למקרים שבהם ההאזנה התבקשה ונעשתה ללא פגם. הבעיה היא באותם מקרים אחרים שמתפרסמים, שבהם נעשה כביכול שימוש בכלי הפולשני הזה בלי הצדקה.

מפכ"ל המשטרה מקבל מדי תקופה דיווח על צווים של בית המשפט להאזנות ועל השימוש שנעשה בתוכנות השונות. רוב המקרים שהתפרסמו בתחקיר כלכליסט הם מתקופת כהונתו של רוני אלשיך. מכל הטעמים האלה, ומאחר שרב ניצב בדימוס אלשיך הוא קודם כל ציוני נלהב שטובת המשטרה והמדינה עומדת לנגד עיניו, ראוי שיתייצב בפומבי ויסביר לציבור – עוד בטרם יאמר את דברו בוועדת הבדיקה הממשלתית שעל הקמתה החליט השר לביטחון הפנים עמר בר לב.

יש והדברים שיאמר יבהירו, יש והם ירגיעו – בכל מקרה, אדוני המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך – חשוב שתאמר את דברך. חשוב לך, חשוב לכולנו. דורש לסיום נוסבאום מאלשיך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *