צפו: פינדרוס התנצל על ה"שיקסע"

"מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע, בהגדרה היא לא יהודיה", אמר פינדרוס, ואחר כך התנצל. צפו

"מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע, בהגדרה היא לא יהודיה אלא גויה גמורה. אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת שבעה, לקרוע קריעה ולהגיד קדיש" – אמר יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, בפאנל בנושאי דת ומדינה וקומם עליו את התקשורת.

"אני מסכים שהסטטוס קוו נשחק, אבל המציאות בישראל נהיית יותר דתייה ויותר מסורתית, ולכן אמרתי – אני לא אזום חקיקה דתית אלא אם כן לבלום את התערבות בג"ץ או ארגונים 'דתיים' כאלה ואחרים במרכאות. אני לא אזום… אם המשמעות בסוף של מתווה ניסים זה שמישהו שעל פי התפיסה שלי, ולא רק שלי – של גורמי ההלכה, ייכנס גוי לקרב ישראל ותהיה לו תעודה שהוא יהודי – כי זו המשמעות, זה לא איזה משחק מילים… אני לא מוכן להתפשר אפילו על שיקסע אחת או גוי אחד שייכנס לקרב ישראל בגלל שאני רוצה להיות נחמד ולהעיב את היהדות ולהיות פלורליסט ונחמד".

על אישה שהתגיירה בצה"ל במהלך שירותה הצבאי אמר: "היא לא יהודיה, בהגדרה הלכתית. אבא שלה היה יהודי, אמא שלה הייתה גויה. אין לה יחס לאבא שלה, יש תורת ישראל שלא מתחלפת שמשה רבנו הוריד בהר סיני. היא גויה, גויה גמורה. היא לא זרע ישראל בהגדרה הלכתית. אני רוצה לחדד בנושא הזה כי הוא קריטי, זה לא משחק מילים: היא לא יהודיה בהגדרה. אם מישהו מתחתן איתה, האבא צריך לשבת שבעה, לקרוע קריעה ולקרוא קדיש".

לאחר הסערה הוא הגיב – "המילה שיקסע לא הייתה במקומה", אמר חבר הכנסת בריאיון לתוכנית "שלוש" עם עופר חדד. "אם הייתי רוצה לקלל מישהו הייתי מחפש כתובת אחרת ולא חיילת שמשרתת בצה"ל".

"הדת היא לא משהו אישי שלי או אישי כלפי חיילת", אמר ח"כ פינדרוס בריאיון. "לצורך העניין, גם חייל לא יהודי שלא מתגייר בכלל – אני מעריך, מוקיר, וחושב שהוא תורם למדינת ישראל לפעמים גם הרבה יותר מאדם יהודי מבטן ומלידה ולא תורם. בסוף – ההגדרה של יהודי היא הגדרה דתית, והיא לא צריכה להיקבע על ידי בית משפט או רמטכ"ל, אלא על ידי ההלכה. מי שעובר גיור שלא מקבל אישור של הרבנות הראשית לישראל לא נחשב יהודי – אין מה לעשות, וזה לא תלוי בי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *