צפו: פרופיל מרתק על דמותו של האדמו"ר מגור

באולפן שישי בערוץ 12 פורסמה כתבה על דמותו המסתורית והנערצת של רבי יעקב אריה אלתר, האדמו"ר מגור, האיש שמחזיק ממשלות ומוביל חרמות על מפעלים. צפו בכתבה

באולפן שישי בערוץ 12 פורסמה כתבה על דמותו המסתורית והנערצת של רבי יעקב אריה אלתר, האדמו"ר מגור, האיש שמחזיק ממשלות ומוביל חרמות על מפעלים.

"מבחינה פוליטית יש כלל חרדי שנקרא 'לימין שור'", מסביר אלי ביתאן, ממגישי "מנדי וביתאן" ברדיו כאן מורשת. "זה אומר מי שמקצין, מי שתופס את הקו הלעומתי, הרבה פעמים הוא זה שכולם נסחפים אחריו. אם בעבודת רכבת בשבת שאר חברי הכנסת והעסקנים ובתי הרבנים מגמגמים, האדמו"ר מגור יהיה זה שידפוק על השולחן ויגרור אותם אחריו".

ביום ראשון נדמה היה לרגע שיש פתרון למשבר הגיוס, אלא שהפשרה התאפשרה בעיקר בגלל היעדרו מבחירה של האדמו"ר. בשיא הדרמה הוא נסע למעון הנופש שלו בבית חלקיה. "הוא יכול היה לבוא, זה שעה-שעה וחצי נסיעה", מסביר ביתאן. "אבל הוא אמר: 'כשצריך אותי בשביל להתעקש, אני חייב להיות שם, ואני אהיה הראשון שם; בשביל להתפשר – תנו לאחרים להתפשר'".

"לקחו את הטריפה וביקשו ממנו להכשיר אותה", מספר ישראל קלוסקה, חסיד לשעבר של האדמו"ר. "הוא לא יכול לעשות את זה. אם תבוא אליו באופן אישי, הוא יגיד שאין להם שום בעיה להתגייס לצה"ל; אם יבקשו ממנו להכריז – זה כבר משהו אחר. זה שינוי מדיניות, ואת זה הוא לא יעשה".

על פי הערכות, הונו של האדמו"ר נע בין 350 ל-500 מיליון שקלים, רובם הודות לנדל"ן שאביו קנה לפני קום המדינה, בין היתר באחד היישובים היקרים בישראל, ארסוף, אבל גם בצפון תל אביב, בהרצליה ובירושלים.

"בסופו של דבר, גם החרדים מעריכים כסף", מסביר חגי עמית, כתב הכנסת של דה מרקר. "הם לא עיוורים לנושא הזה". אך זה לא רק ההון האישי של האדמו"ר, "לגור יש תפיסה שרואה בכסף ובהתעשרות וב'ביזנס' עניין ערכי. מראש האדמו"ר מגור מנחה את חסידיו: 'אם אתם יוצאים לעבוד, לכו לכסף הגדול'. הם רוצים להיות עצמאיים מבלי להזדקק לטובתם של עשירים מעבר לים, לא של חילונים ולא של חרדים אחרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *