צפו • רבי יואל פינטו על הכוח הפלאי של קריאת ספר דברים

רבי יואל פינטו, בנו בכורו וממשיך דרכו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, פירט בפני תלמידי "שובה ישראל" את מעלת קריאת ספר דברים בשבת, בהמשך לקריאתו של האדמו"ר לעשות זאת • רוצים לקבל ספר דברים בחינם? היכנסו

על רקע האלפים שהצטרפו בימים האחרונים לקריאת ספר דברים בשבת – וזאת לאור שבת פרשת דברים המתקרבת, בנם של קדושים רבי יואל משה רפאל – בנו בכורו וממשיך דרכו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א – פירט בפני תלמידי "שובה ישראל" את מעלת קריאת הספר בשבת ואת הסגולה הגדולה שטמונה בקריאה.

לקבלת ספר דברים בחינם – כנסו >>

"למשה רבנו יש כוח עצום מעל המלאכים", אמר רבי יואל פינטו בראשית דבריו, "כי במתן תורה נפסק המוות מהעולם ובני ישראל חזרו לדרגה של לפני חטא אדם הראשון. אך לאחר חטא העגל – ירדו מדרגתם וחזר המוות לעולם. אך משה רבנו לא חטא בחטא העגל לכן לא ירד מדרגתו, והוא נשאר בדרגה של לפני החטא ולכן יש למשה רבנו כוח לבטל כל דבר של המלאכים".

רבי יואל פינטו הוסיף להרחיב על מעלת סגולת ספר דברים: "בכוחו של ספר דברים להעלות את התפילה דרך כל רקיעים. משה רבנו ביקש בעלות על 55 השערים העליונים שהם הקרובים ביותר לקדוש ברוך הוא. כך כל אדם, לא משנה דרגתו – יכול להגיע עד הקב"ה ושתתקבל תפילתו".

"ובזה שאנו דבקים בספר דברים – אנו מקיימים ציווי מפורש שהקב"ה ציווה את יהושע בן נון לאחר שנסתיימו חמישה חומשי תורה ונפטר משה רבנו והנהגת העם עוברת לתלמידו הנאמן יהושוע בן נון – הקב"ה מתגלה בפעם הראשונה ליהושוע ואומר לו שיהיה עימו ויחזק אותו ויגדל שמו בעולם, כמו שעשה למשה רבנו. ועוד אמר הקב"ה ליהושוע: "לא ימוש ספר התורה מפיך ומפי זרע זרעך עד עולם", ומבטיח לו ה' שבזכות שהוא יאחוז את ספר התורה הזה ויהגה בו יומם ולילה – הוא יצליח להגיע לדרגותיו של משה רבנו, ורש"י מפרש ש"ספר התורה" – זהו משנה תורה, קרי ספר דברים".

רבי יואל פינטו המשיך להרחיב במעלת הסגולה: "המדרש בפרשת בראשית מביא בשם רשב"י שהיה גלגול משה רבנו ומגלה מהי ההצלחה הגדולה שהייתה ליהושוע בן נון, ומסביר שהיא באה ע"י כוח העיסוק בספר דברים. כאשר בני ישראל הגיעו למלחמה הקריטית והקשה ביותר שהייתה להם, לכבוש בגבעון מקום שבו התקבצו כל המלכים ואיחדו כוחות, ולבני ישראל לא היה סיכוי לנצח – יהושוע בן נון ביקש שהשמש תעמוד דום ולא תשקע, ואת זה עשה תוך כדי שהוא אוחז את ספר דברים. יהושע הציג את ספר דברים מול גלגל החמה ואמר לה "תעצרי – כמו שהקב"ה ציווה אותי לא לעצור מעיסוק בספר דברים ולא עצרתי, כך את מחויבת בזכות ספר דברים לעצור". זהו דבר שפרסם את שמו של יהושוע בכל העולם ובני ישראל קבלו את מרותו, כמו של משה רבנו".

הרב פינטו הוסיף ש"על פי מדרש אחר, השמש לא שקעה 36 שעות, בכדי לא לחלל שבת. כלומר: בזכות ספר דברים שאנחנו בקהילת 'שובה ישראל' קוראים – הקב"ה עצר את השמש, דבר שקרה רק פעמים ספורות. זה מאורע נדיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *