צפו: שי ניצן בראיון פרישה

בראיון פרישה לחדשות 12 מגיב שי ניצן, הפרקליט שהוריד את הכיפה והכניס לכלא ראש ממשלה רבנים וראשי ערים על כל הטענות כי תפר תיק לנתניהו. צפו

על מה לכלא? איזו עבירה עשיתי?", כך מגיב  פרקליט המדינה שי ניצן בריאיון פרישה מיוחד לחדשות 12, "במשטר דמוקרטי, הולכים לכלא אם אתה מבצע עבירה, עומד לדין – ומורשע. במשטרים אחרים אתה הולך לכלא אם מישהו מחליט – למשל כמו שהיה בדרום אמריקה בעבר".

ניצן  טוען שלא קורא טוקבקים ואומר בראיון "ניסיוני מראה שהרבה יותר קל לטעון לגופו של אדם מאשר לגופו של עניין. להצביע על אדם אחד בלוח מטרה. אם לאדם יש טענות שלא היה כלום – אז תדבק בדבר הזה. זו לא עמדה אישית שלי. ישב צוות של 25 אנשים, אין לי מושג מה הדעות הפוליטיות שלהם – וכולם חשבו שצריך להגיש כתב אישום".

 

"עשיתי טעות וחיפשתי את השם של אבא שלי בפייסבוק", מספרת הבת הדתיה של ניצן, "ובשלב מסוים הפסקתי כי זה היה פחות נעים. ידעתי מה קורה אבל לא ידעתי באיזו רמה. אנשים כותבים פוסטים שלמים כמה הוא מושחת ואמרו לי איך לאבא שלך יש דם על הידיים. זה הגיע לרמה ממש אישית".

על  טענות תומכי נתניהו, שאומרים שתפרו לו תיק אומר ניצן. "את השיחות בין נוני לראש הממשלה אני יזמתי? הרי אין ויכוח שהשיחות האלה התנהלו ולכן מה המשמעות של תפרו תיק? בתיק של כבל, למשל, לא היו ראיות לביצוע עבירה. צריך לקרוא את העדויות. זה כמו שאתה רופא ונכנסו לך שני חולים שהיו חיוורים והזיעו – ולאחד עשית ניתוח לב ולאחד לא".

"גם איך טוענים שתופרים תיק לראש הממשלה כשבפרשת הצוללות החלטנו שאין אפילו עילה לחקור את נתניהו באזהרה למרות לחץ כבד? לא היו ראיות שהצדיקו לחקור את נתניהו בפרשה הזו".

ניצן גם לא מבין את אלו שאומרים שהציבור יכריע. "נניח שהיה איש ציבור שאנס והיית אומר לי 'אבל רוב הציבור הצביע' – אז מה המשמעות של זה? הולכים למשפט הציבור ואם רוב הציבור היה אומר 'כן' הוא היה עומד למשפט ואם 'לא' אז לא? אי אפשר לקבל החלטות משפטיות לפי תוכנית ריאליטי שהציבור מצביע כן או לא. לא יכול להיות שגורלו המשפטי של אדם יוכרע בקלפי".

תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מזעזע ששי ניצן השתמש בקורבנות אונס כדי להצדיק את מסע הצייד האובססיבי שלו נגדי. כנראה שאין גבולות בניסיון להפיל את ממשלת הליכוד בהנהגתי. שי ניצן חייב להתנצל מייד – וקודם כל כלפי קורבנות של פשע אונס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *