"צריך לומר את האמת לציבור": מחלוקת בישיבת הממשלה לגבי הסגר

שרי הממשלה התכנסו היום לדיון בעקבות עליית התחלואה בקורונה. השרים חלוקים בשאלה האם צריך לעשות סגר או שמא להמתין עד /שהתחלואה תזנק. הבוקר עלה מספר החולים הקשים ל-348

שרי הממשלה התכנסו היום לדיון בעקבות עליית התחלואה בקורונה. השרים חלוקים בשאלה האם צריך לעשות סגר או שמא להמתין עד /שהתחלואה תזנק. הבוקר עלה מספר החולים הקשים ל-348.

"אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום", טען השר אלעזר שטרן מיש עתיד. שאשא ביטון שידועה בתור מתנגדת חריפה להגבלות הוסיפה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים – לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב השיב לשניים: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור אבל צריך לומר את האמת, והאמת היא שהמציאות מפחידה. כל 10 ימים זה מכפיל את עצמו, בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 חולים קשה, שזה פחות או יותר יכולת הספיקה. אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן. המצב הכי גרוע, זה לא להזכיר את המילה סגר ואז עוד 4 שבועות נגיע לסגר. צריך לומר את האמת, והאמת היא שהמצב הוא מפחיד. זה בידיים של הציבור".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה כי. "אני מחזקת את דברי השר בר לב". "כאב לי לקרוא על החלטת קבינט הקורונה בנושא החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק. כאילו לא למדנו לקח מהסבבים הקודמים. אין כל הצדקה להחרגה הזאת. זה גם הוביל כבר בעבר למוות של עשרות אם לא מאות אנשים שפקדו את בתי הכנסת וגם זה מאד מאד פוגע בסולידריות החברתית וגורם לציבור להרגיש שהחלטות מתקבלות בצורה לא עניינית. אפשר למצוא פתרונות יצירתיים שלא יקפחו חיי אדם. אצלי בשכונה מתפללים במרחב הציבורי וזה מראה שממש מחמם את הלב. בואו לא נחזור על טעויות העבר".

שר העבודה והרווחה מאיר כהן קרא בדיון. "צריך דף מסרים ממשלתי כדי שנדבר בקול אחד", אמר, ובנט השיב: "במהלך הימים הקרובים נעשה שדרוג של הסיפור הזה בתקשורת. לפעמים באותו אייטם יש תגובה של כמה משרדים כשאנחנו אותה ממשלה. אני שוב מבקש להתאבד על נושא ההתחסנות. זה קורע את הלב. בשאר העולם מתחננים לחיסונים, ולנו יש. צריך פשוט לתפוס את האנשים".

השר הורביץ אמר: "אנחנו מורידים את הודו מרשימת המדינות האסורות ליציאה. מותר לטוס, ורק מחייב בידוד. שנית, יש החרגה של אנשי תקשורת שטסים למדינות מתוקף תפקידם, וגם מעבירים את התקנות עד ה-16.8.

מיכאלי: " צריך לעשות הכל כדי שתעשיית התעופה שלנו לא תיהרס. אני יודעת שיושבים איתם אבל זה לא מספיק וכרגע אין פתרונות על השולחן".

ליברמן: "יש ענפים שנפגעים ביום יום כרגע וסובלים מהמצב שנוצר. זה כל ענף התיירות וענף התעופה. אנחנו מחפשים פתרון צודק.."

עיסאווי: "האוכלוסיה הערבית טסה בהמוניה לטורקיה ויוון ועושים את זה בחוסר אחריות. הם גם משיגים אישורים מזוייפים כדי לחזור לארץ. זה מצריך למידה לעומק"

בנט: "אם הם מרמים בעליה למטוס, הרי שהם נבדקים עם הנחיתה. אני מבקש שתבדקו את זה אם יש סתירה בין ההצהרה בעליה למטוס לבין הבדיקה".

מאיר כהן: " צריך דף מסרים ממשלתי כדי שנדבר בקול אחד".

רזבוזוב: "רק כשמוציאים מהפה את המילה סגר, כבר יש המון המון ביטולים. אם תרשו לי כבר שאתחיל לעבוד על מתווה פיצוי".

ליברמן: "הקורונה כאן להרבה שנים ויהיו עוד הרבה וריאנטים, וצריך ללמוד לחיות עם זה. פאוצ'י אמר את זה בראיון שלו".

יועז הנדל: "בהשוואה לממשלה הקודמת, אנחנו במצב פשוט יותר: יש חיסונים ויש מדדים".

בנט: "מקימים צוות שרים לענייני הסברה שיהיו שם: נחמן שי, יואל רזבוזוב, יועז הנדל, חילי טרופר – בן אדם מכל סיעה"

שטרן: " אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו "סגר" מתוכנו… אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *