צריך לסגור את כל הכוללים והישיבות • דב הלברטל

הגיע הזמן לסגור את בתי הכנסת ביוזמתנו. הגיע הזמן לסגור לחלוטין את אולמות האירועים ביוזמתנו. הגיע הזמן לבטל את הזימון לשמחות, ולעורכם בחוג המשפחה המצומצמת. גם בריתות מילה. לא לערוך שלום זכר.
הגיע הזמן לסגור כוללים צפופים. שילמדו בחוץ. הגיע הזמן לסגור ישיבות שאינן יכולות לעמוד במסגרת של קפסולות מוקפדת ביותר

החרדים מובילים גם בגל השני בשיעורי ההדבקות בקורונה, באופן שהוא חסר פרופורציה למספרם באוכלוסייה. המספרים מבהילים. אלפי חרדים, ובהם בני ישיבות רבים, נדבקים ומדביקים. נדבקים במגזר, ומדביקים את האומה. אבל הבכיינות ותחושת הנרדפות החרדית, לא פוסקת. העסקנים עוסקים כל היום בתלונות למה מצמצמים את בתי הכנסת ועושים סגרים. שכחנו שאנחנו הפריץ.

זה לא שהחרדים פחות צייתנים מאחרים. לא בגל הזה. אבל מילת המפתח היא צפיפות. צפיפות בבתים. צפיפות בבניינים ובשכונה. צפיפות בבתי הכנסת. צפיפות בכוללים. צפיפות באולמות האירועים, חתונות, בר מצוה. צפיפות בשלום זכר, ובכל דבר. גם אם מבקשים לשמור מרחק, זה לא הולך . זה גם לא הולך להיות במסכה שעתיים בבית הכנסת במשך היממה.

אני עצמי זכיתי לערוך חתונת קורנה לביתי. הכול היה בחוץ. מספר מצומצם של חמישים איש בשני סבבים. בשני, היו הבחורים. אתם חושבים שנזהרו בריקודים מעניין הקורונה? שמרו על מרחק? שמרו על מסכות? והמוזמנים שמרו?

הגיע הזמן שהיהדות החרדית תתבגר. המשמעות היא, שלא יחכו להוראות משרד הבריאות. שלא יתבכיינו כשמגבילים אנשים באירועים ובבתי כנסת.

כי הגיע הזמן לסגור את בתי הכנסת ביוזמתנו. הגיע הזמן לסגור לחלוטין את אולמות האירועים ביוזמתנו. הגיע הזמן לבטל את הזימון לשמחות, ולעורכם בחוג המשפחה המצומצמת. גם בריתות מילה. לא לערוך שלום זכר.
הגיע הזמן לסגור כוללים צפופים. שילמדו בחוץ. הגיע הזמן לסגור ישיבות שאינן יכולות לעמוד במסגרת של קפסולות מוקפדת ביותר. וכך גם בחדרים וכך גם חדרים וישיבות קטנות. הסיכון הרוחני ברור. אבל הפיקוח נפש לפנינו, וזה בכל זאת זמני, גם אם יקח שנה.

לאותן חסידיות שבזות להוראות משרד הבריאות, הן מתוך אידיאולוגיה אנטי ציונית, או משיקולים אחרים, צריך לסגור על מנעול ובריח את בתי המדרשות ובתי הכנסת. אפילו לרתך את המנעולים. צריך להפסיק את הטישים.
צריך לבקש ביוזמתנו מרשויות המדינה להטיל סגרים על שכונות חרדיות. בירושלים לדוגמא, רק ביומיים האחרונים נדבקו חמש מאות וחמישים איש, רובם המכריע בשכונות חרדיות. בצאנז, בקרית בעלז, ברמות ועוד. האדמו"ר מבעלז, ביטל את הוראות משרד הבריאות, כבר מתחילת הגל הראשון של הקורונה. כך גם סלונים, בתחומי החסידות.

צריך לאסור כליל התקהלויות של מעל לשלושה אנשים. צריך לאסור התכנסויות בבתים באופן גורף. כי המצב הוא פיקוח נפש. יש חרדים רבים המזלזלים בעצם ההדבקות, בטענה שרובם חולים קל. זו גישה חמורה. כי נגיף הקורונה משפיע על מערכות הגוף, באופן שהמדענים והרופאים עדיין לא יודעים לאבחן בוודאות. גם נדבק קל, אפילו אם החלים לגמרי, יכול להיות מושפע מהנגיף לטווח ארוך. ויש כבר אלפים כאלה במגזר החרדי.

אבל בכלל, איפה אנחנו? למה לא אנחנו לא מובילים את הקו המיליטנטי, המסתגר והנאבק בנגיף? מה עם הערבות כלפי האחר במצב של פיקוח נפש. מה עם חולים קשים? מה עם חולים בינוניים? מה עם הנפטרים? מה עם הנדבקים? מה קורה איתנו, מגזר השוחר את פיקוח הנפש בדקדוק בעולמה של הלכה.

מגזר שהמסורת ההלכתית שלו עיצבה לדורות את האחריות והרגישות כלפי האחר. דווקא כאן יש רבבות (בעיקר חסידים) שבזים להוראות משרד הבריאות? לא רק שאין שום תירוץ שלא להישמע להוראות מומחי הרפואה, וזאת על פי ההלכה, אלא שצריך להקדים אותם.

אם לא יסגרו את בתי הכנסת, את אולמות האירועים, את הכוללים וחלק מסגרות הישיבתיות, יום יבוא ונעמוד למשפטה הפלילי של המדינה נגד החרדים, ואז יבואו איתנו בחשבון חמור וצודק. אבל עד אז, מי שישלם את המחיר הכבד זו לא רק החברה הישראלית, אלא בעיקר המגזר החרדי לאלפיו ואולי לרבבותיו.

12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איפה בדיוק למדת את זה?

    האם קיבלת את הדעת תורה הזה באוניברסיטה? או אולי במסדרונות בתי המשפט?

    העדה החרדית |
    הגב
  2. באמת, ברגע שראיתי את הכותרת הסכמתי עם הרעיון. כשראיתי מי הכותב.... ישבתי לעשות חשבון נפש איך התדרדרתי למצב שאני והוא באותה דעה.

    אין לי שום דבר אישי נגדו.
    זה הוא שיש לו משהו אישי נגד כל שכל ישר.

    יוני |
    הגב
  3. אמת

    שוב כתיבה בוטה וחריפה אבל מה לעשות הוא צודק במאה אחוז.
    לא מצליח להבין בשום אופן אנשים שמחמירים בחומרות שכמעט אין להן מקור ופתאום בנושא זה שכרוך בחשש פיקוח נפש הם לא מקפידים. חבל!

    רפאל ישראלי |
    הגב
  4. דב ששם על כולנו

    כל כך קל לדבר כשהפרנסה שלך בתור עיתונאי מובטחת מקסימום תדברו על משפחות שהגיעו לפת לחם על ילדים ונוער שסוטים מהדרך על מתאבדים שאיבדו את הכל על גרושים על מסכנים על אנדרלמוסיה שהגזרות האלה יגרמו מה שאתה לא יודע שזה בומרנג יכול לפגוע גם בכם העיתונאים וגם במשפחה שלכם
    מה תוכלו לעשות ביום שיחליטו מי רשאי לדווח ומי לא גם אז תהיו לצד אלה שהם נגד צנעת הפרט נגד כבוד האדם וחירותו נגד חופש העיסוק

    משה |
    הגב
  5. או טיפש או מושחת

    לפני פסח כשהגל הראשון (כאילו) היה בעיצומו וכולם היו בבתים היו מאות חולים קשים מורדמים ועשרות מתים לפי הדיווחים ועכשיו בגל השני (כאילו) אחרי שכולם בחוץ ביחד חודשיים בקושי מתים בקושי חולים קשים בקושי מורדמים בקושי אנשים עם סימפטומים רק מה שעולה זה הבדיקות לבריאים בלי סימפטומים איפה פה הסכנה תגיד לי ועוד לא דיברנו על הבדיקות עצמם שלפי גרוטו וסדסקי עצמם הם לא אמינות אז אני תוהה אם אתה כל כך טיפש או פשוט משתף פעולה עם ההונאה הגדולה והאכזרית הזאת כאילו נגמרו כל הבעיות והמחלות נשאר רק חיידק אחד להילחם בו אומרים לך פרופסורים ומומחים שאין מה לחפש יותר באנשים הוירוס נחלש נקודה
    אני קורא מפה לכולם להיות ערניים שלא יחפשו דרכים להרוג (זה קרה באיטליה ובארצות הברית) אנשים בבתי חולים או להנשים בלי צורך בשביל להצדיק את הגזרות המטופשות שכל מטרתן הן להפחיד ולהחזיק אותנו עד החיסון שיחסל אותנו נפשית וגם פיזית
    לקנות גם מדד קרינה לבדוק איפה החיידק מתחזק

    משה |
    הגב
  6. צריך לסגור בגלל שהישיבות הם גזעניות בעלי מחיצות ומאריכים את הגלות שלא יוצאת מהיהודים בני דודנו האשכנזים

    זוכרים רק את המילים שבטי ישראל ומעלימים את יחד שבטי ישראל. מתי לאחרונה מכל הישיבות של בני דודנו הכניסו רב ספרדי אחד .כמו שהם מקבלים במת כבוד בלשכת עבודה במוסדות ספרדים.

    בני הפרנק |
    הגב
  7. צריך לסגור את הלוע האנטישמית שלך לתמיד

    למה הוא מתעקש לקרוא לעצמו חרדי? כנראה שזה חלק מהחנופה לברנזה.

    משה |
    הגב
  8. במה מתבטאת הדת שלך?

    האם אתה מאמין בה' או שאתה רק רודף אחר הכבוד?
    אתה כ"כ אוהב כבוד ומחפשתשומת לב מהתקשורת שאתה צריך להשמיע את הגיגיך תחת כל עץ רענן אפילו אם הם כפירה בעיקר.
    לסגור את הישיבות????
    השתגעת???
    אין לך אפילו גרם של הבנה מה זה תורה!

    רשע מרושע ואפיקורס |
    הגב
  9. איש מגלומן

    אולי תפסיק להתסיס את העולם, תירגע, אתה מתנהג כחולה, מתבטא איך שבא לך קצת ענווה…
    התנהגות מבישה איפה דרכיה דרכי נועם, טול קורה מבין עיניך, מי אתה חושב את עצמך טוב מכולם? ??

    גבי |
    הגב
  10. הפעם צודק

    סדכ דעותיו הן של מה יפית…
    הפעם צודק לגמרי

    ההולך לדרכו |
    הגב