'קול ברמה' חושף: האדמו"ר מויז'ניץ נפגש עם ראש הממשלה במעון הרשמי בבלפור

פרסום ראשון ב'קול ברמה' | פגישה היסטורית ונדירה: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ נפגש עם ראש הממשלה במעון הרשמי בבפלור

פרסום ראשון – הביקור ההיסטורי והנדיר במעון הרשמי: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, זאת כדי לדון עימו בסוגיית הגיוס – לקראת חתימת סיעת 'אגודת ישראל' על הסכם קואליציוני, כך חשף הפרשן הפוליטי ישראל כהן ב'קול ברמה'.

ולפרטים: בעוד ב'דגל התורה' ובש"ס הדרך לחתימה על ההסכם הקואליציוני הייתה קלה למדי, תוך כדי אישור של המנהיגות הרוחנית של הסיעה הספרדית והליטאית הרי שב'אגודת ישראל' – הסיעה החסידית, נתקלו חברי הכנסת בקשיים שונים לקראת החתימה.

כידוע, בשנה האחרונה שוררות דילמות והתלבטויות רבות במועצת החסידית וזאת באשר לחוק הגיוס, כאשר ישנם מהאדמו"רים האוחזים בגישה נחרצת יותר כדוגמת כ"ק האדמו"ר מסלונים ואילו אחרים מהאדמו"רים טוענים שיש לקבל את הרע במיעוטו.

מאז הבחירות השלישיות, עת נוצרה הזדמנות נדירה לציבור החרדי להיכנס לקואליציה ולהשפיע מבפנים תוך השארת אויבי היהדות לפיד וליברמן בחוץ – נרשמה התלבטות בקרב חברי המועצת החסידית כיצד לנהוג בנושא חוק הגיוס, זאת על מנת לחשק את ההסכמות ולדאוג לכך שההסכם יבוצע גם אם הוא ייפסל ע"י בג"ץ.

ל'קול ברמה' נודע כי בימים האחרונים עשה מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר סבב טלפונים והביא את הנתונים בפני האדמו"רים שמהם שמע דעות לכאן ולכאן. בסופו של דבר – התקבלה ההכרעה לסמוך על ההסכם ולחתום על כניסה לקואליציה.

'קול ברמה' חושף כי מה שהוביל לפריצת הדרך הייתה פגישה היסטורית ונדירה שנערכה אמש (שלישי) מוצאי ל"ג בעומר במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

כאמור, בפגישה הדרמטית השתתפו חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מויז'ניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחחו יחדיו כארבעים וחמש דקות בארבע עיניים על סוגיית המחויבות של 'הליכוד' לשמירה על הסטטוס קוו ונושאי הדת השונים ובראשם חוק הגיוס.

עוד חשף הפרשן ישראל כהן ב'קול ברמה' כי בתחילת הפגישה השתתפו גם מוטי בבצ'יק יועצו הבכיר של השר יעקב ליצמן וח"כ יעקב טסלר המייצג את החסידות.

בפגישה בבלפור ליבנו הרבי מויז'ניץ וראש הממשלה את הנושאים וסיכמו על שמירה מוחלטת של כל עניני הדת והנושאים העומדים בציפור נפשו של הציבור החרדי.

בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'קול ברמה' כי מדובר באירוע היסטורי שכן מעולם לא נכח חבר מועצת גדולי התורה במעון ראש הממשלה, וודאי שלא האדמו"ר מויזניץ הנחשב קנאי בדעותיו. לדבריו, "הפגישה התקיימה לבקשתו של האדמו"ר שהגיע במיוחד מחצור שבצפון וזאת לאחר שסוגיות הגיוס ושמירת מעמד תלמידי הישיבות בוערות בנפשו ורצה להבטיח שיש פתרון בהסכם הקואליציוני. למרות המאמץ והעובדה שהרבי שהה בציון הרשב"י כל היום – הוא הטריח עצמו למען המטרה החשובה והנעלה תוך דאגה ליהדות החרדית".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *