קורונה טיים: שיתוף הפעולה המפתיע בין ישראל לעולם הערבי -ד"ר דרור מנור

אפילו מדינות ערביות ומוסלמיות הנחשבות לאויבות מובהקות של ישראל מעריכות מאוד את הידע הרפואי הרב שיש לה, ונדמה כי הן מוכנות לעשות כל דבר כדי שהישראלים יוכלו לסייע להן באמצעות מציאת תרופה או חיסון למחלה הארורה שגובה עוד ועוד קורבנות ברחבי העולם

אחד הדברים המדהימים שאנו עדים להם בתקופה הקשה של מגפת הקורונה הוא שיתוף הפעולה הגלוי והסמוי בין ישראל לעולם הערבי בכל הקשור לבלימת המגפה. אפילו מדינות ערביות ומוסלמיות הנחשבות לאויבות מובהקות של ישראל מעריכות מאוד את הידע הרפואי הרב שיש לה, ונדמה כי הן מוכנות לעשות כל דבר כדי שהישראלים יוכלו לסייע להן באמצעות מציאת תרופה או חיסון למחלה הארורה שגובה עוד ועוד קורבנות ברחבי העולם.

לאחרונה נראה כי כל מדינות ערב, ואפילו איראן שאינה נחשבת למדינה ערבית, מייחסות חשיבות רבה לפעולות הרפואיות הנערכות במדינת ישראל בכל הקשור למניעת התפשטותו של נגיף הקורונה. חלק גדול ממדינות העולם הערבי עושות כל מאמץ כדי לשתף פעולה עם ישראל בדרכים שונות. רופאים רבים ממדינות אלו, הן זוטרים והן בכירים, רוצים ללמוד בכל מחיר כיצד ישראל מתמודדת עם התפשטות נגיף הקורונה. לחלק מרופאים אלה יש קשרים בדרגות שונות עם רופאים ישראלים, ביניהם פרופסורים ומנהלי מחלקות, בעקבות השתתפות בכנסים רפואיים שנערכו ברחבי העולם, ובעיקר בארה"ב ובאירופה. אין ספק כי הרופאים בעולם הערבי משוועים למידע חיוני שיסייע בעתיד הקרוב במניעת התפשטותו של נגיף הקורונה.

מה שמדהים הוא שכל מדינות ערב אינן סומכות כלל על ארה"ב או על מדינות אירופה (דוגמת בריטניה, גרמניה וצרפת), אלא רק על מדינת ישראל הידועה בפריצות דרך בתחום הרפואה מזה שנים רבות. אפילו מדינות אויב מובהקות של ישראל, דוגמת איראן, עיראק ואלג'יריה, מביעות הערכה רבה לידע הרפואי הישראלי רב ההישגים ומזניחות את שנאתן הרבה כלפי "הציונים". רוב מדינות ערב אף מחקות את הפעולות הננקטות בישראל כדי למנוע את התפשטות הנגיף, ובהן יציאת אזרחים מבתיהם רק לצרכי קניית מוצרי מזון ותרופות.

שיתוף פעולה פורה במיוחד מתקיים בין ישראל לממלכת ירדן. זאת למרות שידועה לכל מערכת היחסים העכורה בין המלך עבדאללה לראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים האחרונות. ירדן מעריכה מאוד את הפעילות הרפואית הישראלית בתחום הקורונה ועוקבת אחריה באדיקות רבה. מתקיים שיח רציני ופורה בין רופאים ישראלים, ביניהם בכירים, לבין עמיתיהם הירדנים. זאת כאשר גורמים רפואיים ישראלים דואגים לעדכן כל הזמן את שירותי הרפואה הירדניים בכל התקדמות בטיפול בנגיף הקטלני. ישראל גם מעדכנת פעמים רבות בכל התקדמות את הגורמים הרלוונטיים במדינות ערביות נוספות כמו מצרים, סעודיה, מדינות המפרץ, ואפילו הרשות הפלסטינית. צריך לקוות כי שיתוף פעולה זה בין ישראל לעולם הערבי יישא פרי ויוביל למציאת פתרונות רפואיים יעילים שימנעו את התפשטותה של המגפה האיומה הזו. הערכתן של מדינות ערב כלפי ישראל מראות עד כמה יעילים ומוצלחים שירותי הרפואה במדינת ישראל, ואשר כוללים רופאים ומדענים מהטובים בעולם.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ההיסטוריה חוזרת על עצמה

    אין מה לצפות לתמורה או לירידה במפלס השנאה.. תמיד השתמשו מלכים ושליטים אינטישמים ברופא יהודי או שר אוצר יהודי.. אבל זה לא עמד ליהודים בשעת גזירה.. כמו רבנו האברבאנל בגירוש ספרד. "חסד לאומים חטאת".. מלבד כמובן האומות והאישים שהם חסידי אומות העולם..

    יהודי |
    הגב