קורץ לאתיופים? ראש ממשלת אתיופיה מגיע לבלפור

קורץ לאתיופים? שבועיים לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניו של ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד במשמר כבוד, במשרד רה"מ בירושלים.

קורץ לאתיופים? שבועיים לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניו של ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד במשמר כבוד, במשרד רה"מ בירושלים.

במהלך הטקס נוגנו המנוני המדינות ע"י תזמורת צה"ל. שני המנהיגים סקרו את משמר הכבוד.

כמו כן, נחתמה הצהרה משותפת בין המדינות ע"י שגריר ישראל באתיופיה רפאל מורב ושגריר אתיופיה בישראל רטה אלמו נגה.

בטקס השתתפו נכבדי הקהילה האתיופית, פמליות שני הצדדים, אגרנש מנגיסטו אמו של אברה מנגיסטו, הרב הראשי ליהדות אתיופיה הרב ראובן וובשת, יו"ר עמותת מועצת כהני אתיופיה קייס אביהו עזריה ויו"ר המועצה הרוחנית ארגון הקסים של יהדות אתיופיה בישראל קייס סמאי אליאס.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, ידידי הטוב אביי, אני שמח לקבל את פניך ואת פני משלחתך המכובדת בירושלים, בירתנו הנצחית.

ראשית, אני מבקש לנצל את ההזדמנות כדי לאחל לך יום הולדת שמח, ולאחל למדינתך שנה טובה – Melkam Addis Amet (באמהרית: שנה חדשה טובה).

אני מודה לך ולממשלתך על המאמצים ההומניטריים הכבירים לאתר את התיירת הישראלית איה נעאמנה, והשבת גופתה ארצה, וכן על המאמצים לזהות את אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות מטוס אייר אתיופיה, שמעון ראם, והשבת גופתו לישראל גם כן. אני יודע שהיית מעורב במאמצים אלה באופן אישי, ואנו עדיין פועלים להביא הביתה את הישראלי הנוסף שנהרג בהתרסקות הטראגית הזאת. נענית מיד לבקשתי כסימן של הומניות ושל ידידות.

בשנה וחצי מאז תחילת כהונתך, הפכת לאחד המנהיגים החשובים והמשפיעים באפריקה. אתה מפגין אומץ לב מופתי בקידום מעמדה של אתיופיה, הן בין-לאומית והן אזורית, ואני מברך אותך על הישגיך. אתה עושה מאמצים לשנות את הכלכלה בתוך אתיופיה ואני מברך אותך על כך משום שלמען האמת, אני עושה אותו דבר כאן, ואנו רואים תוצאות. אנשים רואים את אתיופיה מנקודת מבט חדשה.

לעמינו העתיקים יש קשרים היסטוריים, אך זהו קשר מיוחד משום שהוא גם מחוזק בידי גשר אנושי של 150,000 ישראלים ממוצא אתיופי שמביאים את תרבות אתיופיה ואת הגאווה האתיופית לישראל, ממש כפי שהם שימרו את תרבות העם היהודי ואת גאוות העם היהודי באתיופיה.

אנו יודעים גם שהדרישה הראשונה מכל ממשלה, מכל חברה, היא לספק ביטחון. שנינו ניצבים בפני איומים שמציבים טרוריסטים מוסלמים קיצוניים. הם מאיימים לא רק עלינו, אלא על העולם כולו. אנו מאמינים שנוכל לחלוק מהניסיון שצברנו עקב הצורך המצער שלנו להגן על עצמנו.

נוכל לעשות דברים מדהימים בנפרד, אך נעשה אותם טוב יותר ביחד. ברוח זו, אני מברך אותך שוב בבואך לירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *