קורץ לנערי הגבעות? פרוש סייר ביצהר

סגן השר מאיר פרוש בסיור ביצהר "זכיתי לעשות במהלך השנים רבות עבור המוסדות ביישוב וכך אעשה בעתיד".

סגן השר פתח בסיור בישיבה הגבוהה 'עוד יוסף חי', לה יש לו קשר מיוחד, כאשר הוא מלווה את הישיבה במהלך כל השנים, החל מימיו בהם שימש כסגן שר במעמד שר במשרד השיכון ופעל לתקציב עבור הקמת הישיבה, ליווה את התהליך של בניית הישיבה ובעיות שנוצרו בהמשך.

את פניו קיבלו ראש הישיבה הרב יוסי אליצור, מנהל הישיבה מתניה גבריאלי, יו"ר המזכירות אוריה כהן, ונציג בוגרי הישיבה מנחם בן שחר.

הישיבה גלתה ממקומה לפני כמעט תשע עשרה שנים, במהלך האירועים הקשים במתחם קבר יוסף, בהם הופקר למוות הלוחם מדחת יוסוף. 

מאז עברה הישיבה לשכון ביישוב יצהר. לפני מספר שנים לאחר מספר אירועים ביטחוניים שהיו בשומרון, בצעד חריג וקיצוני כוחות הבטחון תפסו את מבנה הישיבה, בצורה מבזה ואבסורדית.

במהלך השנים סגן השר פרוש סייע לישיבה להשבת המבנה לתלמידי הישיבה.

הרב יוסי אליצור וצוות הישיבה שטחו בפני סגה"ש את הצרכים המיידים של הישיבה ועל בעיות בירוקרטיות בהם הם נתקלים לאחרונה.

בוגר הישיבה מנחם בן שחר אמר בסיור: "תשע עשרה שנה הישיבה גולה ממקומה בעיר שכם, על ציון יוסף הצדיק. המצב הזה בו אנחנו מורשים להיכנס ליוסף הצדיק רק באישון לילה הוא חרפה וביזיון ואנחנו מחכים בלי סבלנות שמדינת ישראל וצבא הגנה לישראל יתקנו את המעוות, ויאפשרו לעמך בית ישראל לפקוד את המקום הקדוש הזה לאור היום, בלי התקפלות מבישה".

במהלך הביקור העניקו נציגי הישיבה לרב פרוש מטבע ייחודי של מתחם ציון יוסף הצדיק בעיר שכם, והבהירו כי זו אינה מזכרת מקבר יוסף אלא תזכורת כי עוד יוסף חי, ויש לשוב ולגאול את ציונו לאחר שנמכר שוב על ידי אחיו.

הרב פרוש חיזק את צוות הישיבה, והזכיר בשמחה את חלקו בבניית יחידות דיור רבות ביישובי השומרון, ומוסדות חינוך. "אמרתי לאריק שרון, יש כאלה שמדברים הרבה, ויש כאלו שבונים הרבה, אני מודה לקב"ה על הזכות להיות שותף במצווה". 

לאחר מכן המשיך סגה"ש לתלמוד תורה 'בן פורת יוסף' ביישוב, את פניו קיבלו הרב מנהל הת"ח הרב יהודה ליבמן וסגנו הרב ארז ותיק, שעמדו על ההתפתחות המרשימה של המוסדות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *