קציני משמר הגבול ביקרו בישיבת חברון ובבעלזא

עשרות צוערי קורס קציני משמר הגבול ביקרו בישיבת חברון ובבית המדרש של חסידות בעלזא.

בימים של קיטוב גובר והולך ברחוב הישראלי מי שאמון על שמירת החוק ועומד בתווך בין הניצים השונים הם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב.

מדינת ישראל התברכה במגוון עצום של דעות וסגנונות והשוטרים ולוחמי מג"ב מוצאים את עצמם בכל רגע בארוע אחר בו נידרש מענה ייחודי המותאם לסוג אוכלוסייה אחר.

הציבור הדתי והחרדי נמצא בקידמת הבימה הציבוריות הישראלית. בתקופת ימי מגיפת הקורונה לא אחת נוצרו עימותים שונים שהמכנה המשותף של רובם היה היכרות חלקית של הציבור הרחב עם פעולות משטרת ישראל, ובמקביל, בין השוטרים ולוחמי מג"ב לציבור הדתי חרדי.

כחלק מהפקת הלקחים לאותם אירועים מושם בימים אלו דגש רב על לימוד והכרה של הציבור הדתי חרדי בקרב השוטרים ובקרב לוחמי מג"ב.

בשבועות האחרונים מקיים מג"ב השלמות לצוערי קורס קצינים היוקרתי , וכחלק מהלימודים שנועדו להכשיר את מפקדי מג"ב בשנים הקרובות הלוחמים מסיירים בישיבות ובחצרות חסידים במטרה להכיר מקרוב את הציבור החרדי לגווניו השונים, את אורחות חייו ואת הדינמיקה היומיומית של תלמידי הישיבות.
בימים האחרונים התרכזו המפקדים בחסידות בעלזא ובישיבת חברון גבעת מרדכי.

עשרות הלוחמים הגיעו לישיבת חברון ורובם ככולם ראו לראשונה מראה של כ-1500 תלמידים יושבים ולומדים תורה. הלוחמים צפו דקות ארוכות על חבורת הלומדים בבית המדרש, ולאחר מכן ירדו אל האולם ושם הצטרפו ללימוד בחברותות עם תלמידי הישיבה. הכניסה לדף הגמרא, הליבון המעמיק של הסוגיות פתחו צוהר חדש בהבנת אורך החיים הדתי חרדי למפקדים העתידים של מג"ב. רבים מהלוחמים נראו כאשר הם מתפלפלים וצוללים לעומקה של סוגיה עם תלמידי הישיבה שמצידם גם הם גילו סקרנות מהאורחים שנכנסו אל בית המדרש.

כחלק מהביקור בישיבה המפקדים נפגשו עם ראש הישיבה שסקר בפניהם את תולדות הישיבה עוד מהימים בהם היא שכנה בחברון ולאחר שנים עברה אל שכונת גבעת מרדכי.
בהמשכו של סיור הלימודים של המפקדים העתידיים של מג"ב הם פגשו את חסידות בעלזא.

המפגש היה בבית המדרש הגדול כאשר לוחמי מג"ב הגיעו איליו ונפעמו מול ההוד וההדר של בית המדרש. הלוחמים נפגשו במקום עם עסקנים בכירים מהחסידות והביקור כולו התאפשר לאחר קבלת האישורים המתאימים.

הלוחמים נחשפו למיוחדות של הציבור החסידי בארץ ובעולם ובדגש על חצר חסידות בעלזא.

בין שאר הנושאים שנלמדו בצוותא עם החסידים היה על היסודות של העולם החסידי והשוני בין החסידויות השונות, על תפקידו של אדמו"ר בקהילה ועל הכוח של ה'ביחד' מול אתגרי התקופה במישורים שונים.

גם בישיבת חברון וגם בחסידות המארחים הדגישו את הנקודה כי הקהלים סרים למרותם ואינם משתתפים במאבקים ברחובה של עיר.

מפקד קורס ההשלמה של הצוערים פקד נוריאל גבאי אמר כי הוא רואה לנגד עיניו איך כל קורס מפקדים ולוחמים עושה את נתיב ההיכרות הזה בו המפגש הישיר מגשר בין הקהלים השונים ובכך מוסרות רבות מהסטיגמות אחד על השני.

"השם יתברך הוא זה המורה את הדרך הנכונה להולכים בה, אני רואה חשיבות עצומה במפגשים הללו סיכם פקד נוריאל את הביקורים תוך כדי הבטחה כי הם ימשכו ויעמיקו".

רב מג"ב מפקח משנה אליעד בן דוד שהיה מהוגי הביקורים והמפגשים העלה על נס את הערך המוסף של הביקורים והתרומה ההדדית של הציבור החרדי ללוחמים ולמפקדים וחזרה.
הרב בן דוד סיפר כי רבים מהלוחמים שוחחו איתו לאחר סיום הסיור ואמרו לו כי "אנחנו רואים עכשיו אחרת את הציבור החרדי, לראשונה הבנו כי העולם החרדי מגוון ומורכב ביותר ורק לימוד ומפגשים כאלו יכולים לטייב את עבודת השיטור מול הקהילה הדתית חרדית והורדה של מפלס החשדנות של הציבור הדתי חרדי מלוחמי מג"ב".

הרב הוסיף ואמר כי הסיורים ימשכו ואף יועמקו לקהלים נוספים, זה צו השעה, וכולנו מחוייבים לו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *