קרן ההשקעות הגדולה בישראל נגד עובדי המפעל בפריפריה

"מתנכלים אלינו, רוצים לזרוק אותנו לכלבים"

הנהלת חברת "המ-לט", אשר נמצאת בבעלות "קרן פימי", קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, פועלת מזה מספר חודשים נגד מאות עובדי החברה ומונעת מהם את הזכות להתארגן דרך ההסתדרות הלאומית. החברה אשר נמצאת בציפורית בצפון הארץ, אמונה על יצור אביזרי צנרת, ברזים ושסתומים לתעשיית השבבים. חברה זו הינה בעלת פטנט עולמי ייחודי. 500 עובדי החברה מבקשים להתאגד דרך ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה מונעת זאת מהם. הנהלת החברה הגדילה לעשות, ופגעה בשבוע שעבר באופן גס ובוטה במערך ההסעות של העובדים וזאת כדי לשבש את הליך התארגנות העובדים בהסתדרות הלאומית. ואף יותר מכך, הנהלת החברה לא בחלה לפגוע בעובדי קבלן שהצטרפו להסתדרות הלאומית. מדובר בעשרות עובדי קבלן שהועסקו בחברה והיו בשלבים אחרונים של קליטה בשורות החברה, אלא שזו בחרה לעצור צירוף בשל הצטרפותם להסתדרות הלאומית.

"קרן פימי" (FIMI, First Israel Mezzanine Investors) היא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל. הקרן הוקמה בשנת 1996 והיא בעלת הון של 3.2 מיליארד דולר. בשנת 2012 השלימה קרן פימי גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ- 850 מיליון דולר.
קרן פימי נבחרה לקרן ההשקעות הפרטית הטובה בעולם בשנת 2012 וברבעון הראשון של 2013 על ידי חברת המחקר האמריקאית פרקוין Prequin.. בשנת 2016 השלימה קרן פימי גיוס לקרן השישית בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.

חובה לציין כי אך לפני מספר שבועות עסק בית הדין הארצי לעבודה בסוגיית "הפרעה להתארגנות" והכריע כי שיבוש מערך ההסעות מהווה עבירה ואסור בחוק.

דוד (שם בדוי), עובד במפעל כבר עשר שנים, סיפר כי הופעלו עליו לחצים ואיומים כדי שיטרפד את כוונת ההתאגדות: "מנהל במפעל איים שלא כדאי לנו לפנות להסתדרות הלאומית ושהוא לא מסכים להחתים אנשים". עוד עולים חשדות חמורים בנוגע לפיטורי עובדי קבלן שחתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות הלאומית. "20 עובדים חיצוניים פוטרו לפני שהיו אמורים לקבל תקן תקוע במפעל. התחוור להנהלה ששמם נכלל ברשימת החותמים והם פוטרו. ההנהלה פשוט תעשה הכל כדי לא לתת לנו את מה שמגיע לנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *