ראשי משרד הבריאות חשפו: מחצית מהנדבקים – מחוסנים

ד"ר אלרעי פרייס הפתיעה כאשר הביאה נתונים על מחוסנים שנדבקו לאחרונה בקורונה: 891 מקרים אותרו בחודש האחרון, מחציתם היו מחוסנים באופן מלא.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש אגף שירותי בריאות הציבור אמרה בעקבות התפשטות הקורונה בישראל כי "אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים שחוזרים מחו"ל, אלא רק למי ששב מ-6 המדינות שנמצאות בסיכון מירבי. בהתפרצויות חריגות שבהן נראה עדות להתפשטות מהירה יינתן אישור פרטני להכנסה לבידוד למחלימים ומחוסנים, אבל לא מדובר בהנחייה גורפת".

על יעילות החיסון מול וריאנט דלתא, אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "שתי מנות חיסון של פייזר מועילות נגד הווריאנט. מחקרים מצביעים על הפחתה מסוימת, אבל זו עדיין הגנה מאוד גבוהה ולכן אנחנו ממליצים להמשיך את ההתחסנות".

ד"ר אלרעי פרייס הזהירה כי: "מי שיש עליו חובת בידוד שיישאר בבידוד, ומי שלא מרגיש טוב שיילך להיבדק. אם נשמור, נישאר במספרים הנמוכים ולא תהיה עליית תחלואה נוספת".

במקביל, ראש הממשלה בנט אמר היום בדיון בנושא ההתפשטות המחודשת של הקורונה ש"החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר, כבר עכשיו, כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך, על ידי נקיטת פעולות אחראיות ומהירות. זה תלוי בנו".

בין ההחלטות שהתקבלו בדיון: קידום מבצע חיסון לאומי לבני 12 ומעלה; חידוש מערך קטיעת שרשראות ההדבקה; קמפיין הסברה להגברת מאמץ החיסונים והבידוד; החזרת תוכנית "מגן אבות"; והגדלת היקף הבדיקות

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: אמר כי "ההתפרצות הנוכחית החלה משני מוקדים: בנימינה ומודיעין. כרגע אנחנו עדיין לא יודעים לומר בוודאות אם זה משהו מקומי או שזו תחילתה של התפשטות יותר נרחבת. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד להכיל את התחלואה הזו. האמצעי החשוב ביותר הוא בידוד"

פרופ' אש הוסיף: "כאשר נראה שמספר המאומתים יירד בצורה משמעותית נוכל לומר שזה בשליטה – אבל עדיין לא הגענו למצב הזה".

על בית הספר של החופש הגדול אמר פרויקטור הקורונה: "עדיין לא גיבשנו את הצעדים שאנחנו מתכוונים לנקוט. אנחנו מקיימים הערכות מצב בכל יום כדי לראות איך מתקדמת התחלואה, ונקבע מה הם הכללים בנוגע לבית הספר של החופש הגדול".

ד"ר אלרעי פרייס מתייחסת למערך החקירות: "יש מספיק כוח חוקר בשלב הזה. כיום עובדים 168 חוקרים אפידמיולוגיים, זה מספיק כדי לכסות את החקירות הנדרשות".

ד"ר אלרעי פרייס הפתיעה כאשר הביאה נתונים על מחוסנים שנדבקו לאחרונה בקורונה: 891 מקרים אותרו בחודש האחרון, מחציתם היו מחוסנים באופן מלא.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי אמר במסיבת העיתונאים כי: "התכוונו לפתוח את השמיים לתיירים בתחילת חודש יולי. בשל התחלואה החלטנו לדחות את הפיילוט הזה בחודש נוסף. אם לא תהיה עלייה נוספת בתחלואה, ב-1 באוגוסט המדינה תיפתח לתיירות מרשימת ארצות שתיקבע".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *