הקבינט יודיע: "סגר לילי כבר מיום רביעי"

הקבינט יחליט על עוצר כבר מיום רביעי הקרוב. ראש המל״ל קורא לשרים לנקוט מיד בהגבלות ולא להמתין שהנתונים יהיו קשים יותר

לקראת סגר? ‏ראש המלל הציע כעת בקבינט עוצר לילי מערב חנוכה ואם לא יושגו היעדים שיציבו עד ה2.1 מציע סגר מלא. הקבינט יחליט הערב: עוצר לילי מיום חמישי עד סוף החודש, המסחר יישאר בינתיים פתוח.

ראש המל״ל קורא לשרים לנקוט מיד בהגבלות ולא להמתין שהנתונים יהיו קשים יותר: ״כשיש 2000 נדבקים ביום יש 4,000 מבודדים ביום. זה 84 אלף ימי עבודה שמפסיד המשק. גם המערכת החברתית מתפקדת בצורה מוגבלת״.

ראש הממשלה נתניהו פנה לשר הבריאות אדלשטיין ואמר: "אתה אומר הטילו ריסון מהודק בתוספת סגר לילי כדי להביא להורדת ה-N וה-R, ואולי הנגיף יוריד הילוך". השר אדלשטיין השיב: "נכון, זו הצעתי".

ראש המל"ל: "ההצעה של המל"ל לסגר לילי וצעדים מיידיים נועדה למנוע את הצורך בסגר כללי. משרד הבריאות רוצה מיד ריסון מהודק שזה הרבה יותר מסגר לילי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "לגבי המסחר, ברור שכמה שאנו מונעים מגעים יש סיכוי להוריד את ה-R. אנחנו עוסקים בניסיון לעצור את עליית התחלואה. לגבי עוצר לילה: השאלה באיזו שעה ובאיזו מתכונת. בלי לדעת מערכת הבריאות תתקשה להתייחס".

השר כ"ץ: קרא לפתוח את כל הקניונים "יש לפתוח מיידית את כלל הקניונים בהתאם למודל הפיילוט שהצליח ולהגביל את שעות הפעילות של כלל המסחר עד השעה 20:00. אם משרד הבריאות יטיל סגר לילה כולל, זה חייב להיות משעה 20:00, עד לרף תחלואה שייקבע".

הפרויקטור אש: "לסגר הלילי יהיה אפקט חלקי. זה יוביל לריסון מהודק בוודאי. יעברו שבועיים, האפקט של הריסון המהודק לא יתחיל וכבר נגיע למספרים של הסגר המלא. ההצעה הזו (של המל"ל) היא כמו להגיד שב-2.1 אנחנו נכנסים לסגר מלא"

השרה מירי רגב אמרה בדיון כי: "סגר לילי לא אפקטיבי אם הוא מתחיל מאוחר, צריך להתחיל אותו מוקדם בערב" .

הפרויקטור אש טען כי: "כל צעד שאנחנו נוקטים מתחיל להשפיע רק שבועיים אחרי נקיטתו. אם עכשיו נתחיל בצעדים האלה אנחנו בכל מקרה, כמו שהראינו אתמול, מגיעים ל-3000 חולים עם 450 קשים. זה יקרה בכל מקרה. הצעדים האלה ישפיעו רק אז. קשה לי להעריך את הצעדים האלה אבל זה משהו יותר קל מהריסון המהודק ולכן ההשפעה שלו תהיה יותר איטית. זה ייקח הרבה זמן להגיע לאלף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *