ראש העיר ירושלים נלחם למען תושביו: "כשאומרים 'סגר' זה לדבר בסיסמאות"

"אתה אומר לאנשים בואו תישארו בבתים, תדביקו את הילדים, במקרה הגרוע תדביקו את השכנים"

בראיון ל ynet אמר משה ליאון ראש העיר ירושלים כי הדרך הנכונה להילחם בקורונה בעירו היא ע"י בידוד של נשאי נגיף הקורונה מהשכונות החרדיות בעיר ולהעביר אותם לבתי מלון. "יש שם לא מעט חולי קורונה, וזה הפתרון היחידי כדי למגר את הנגיף".

גם על הבעייתיות של הטלת סגר על כמות כה גדולה של אוכלוסייה אמר ליאון: "אנחנו מדברים על עיר שיש בה 930 אלף תושבים, כ-320 אלף חרדים וכ-300 אלף תושבים במזרח העיר.

ליאון התייחס אף להפנמת המצב ע"י המגזר החרדי בעירו: "כשאנחנו מדברים על החרדים אי אפשר לעשות הכללה פה. רוב החרדים שומרים על ההנחיות ועושים הכול על מנת לעמוד בהנחיות כמו כל השכונות האחרות בירושלים. כמובן שיש מיעוט, כמו בשכונת מאה שערים, שצריך להגביר את האכיפה בה ושבהחלט כולם ישמרו על ההנחיות. לצורך כך יש גורמי אכיפה שעושים את העבודה ובעזרת השם יצליחו בנושא הזה".

לגבי ההצעה של הטלת סגר על שכונות רבות בעיר השיב ליאון:

"כל מה שצריך זה לאכוף יותר את הסגר, אבל מעבר לכך זה לא מה שפותר את הבעיה. לפתור את הבעיה זה לבודד את החולים. השכונות כבר סגורות, ברגע שעשית סגר למעשה הקמת מדגרה משוכללת, כלומר אתה אומר לאנשים 'בואו תישארו בבתים, תדביקו את הילדים, במקרה הגרוע תדביקו את השכנים' ואז לא מיגרת את הנגיף".

– האם הציבור ישתף פעולה לדעתך?

"יהיה שיתוף פעולה מצד הציבור. לצורך כך אני לוקח את איתי את ראשי הקהילות החרדיות שיהיו יחד איתי בחמ"ל. כולם רוצים דבר אחד – כולם רוצים למגר את הנגיף הזה וכל אחד מבין אחרי כמה דקות של מחשבה שהפתרון למשבר זה על ידי בידוד החולים ולא ליצור מדגרות בשכונות. סגר פועל מצוין אבל אתה עושים עם החולים נשארים בבית ומדביקים את כולם?".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *