רבנים חב"דיים במכתב חריף נגד בן גביר

אחרי שחברי בי"ד רבני חב"ד יצאו בסיבוב הקודם נגד הצבעה למפלגת 'עוצמה יהודית' בעקבות התעקשות ראשיה לרוץ לבד לכנסת ה-22 – רבנים בחב"ד מפרסים היום "קול קורא בקשר עם יום הבחירות הקרוב" ומבקשים שלא להצביע לאיתמר בן גביר

אחרי שחברי בי"ד רבני חב"ד יצאו בסיבוב הקודם נגד הצבעה למפלגת 'עוצמה יהודית' בעקבות התעקשות ראשיה לרוץ לבד לכנסת ה-22 – רבנים בחב"ד מפרסים היום "קול קורא בקשר עם יום הבחירות הקרוב" ומבקשים שלא להצביע לאיתמר בן גביר.

שמו ושם המפלגה אמנם לא מוזכר בקריאה – שעליה חתומים בין היתר משפיע ישיבת חב"ד המרכזית בכפר חב"ד הרב זלמן גופין, הרב ברוך בליז'ינסקי והרב חיים פרוס מבית ההוראה בכפר חב"ד ואפילו הרב יצחק גינזבורג ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' – אבל הרמז עבה, עבה מאוד.

על פי הפרסום של העיתונאי מנדי ריזל בטוויטר, כתבו הרבנים: "ידועה דעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש נשיא דורנו אשר חב"ד אינה מפלגתית ואין לחסידי חב"ד להשתייך עם שום מפלגה כלשהיא. יחד עם זאת, ידועה ומפורסמת דעתו של הרבי על החובה המוטחת כעל כל אחד ואחת להשתתף בבחירות ולהצביע – אשר המטרה בכך היא בכדי שההצבעה אכן תשפיע ותביא לתועלת בפועל ממש עבור ענייני היהדות בכללותה ועבור ביטחון בנ"י שבארץ הקודש".

לדבריהם, "ברור הדבר אשר הצבעה למפלגה שאינה עוברת את אחוז החסימה – משמעותה היא הענקת הקולות לרשימות המתנדים על ה' ותורתו והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח"ל. זאת, אף אם נראה שהמצע של אותה רשימה קרוב יותר לדעותיו של הרבי במגוון הנושאים העומדים על הפרק שהרי הצבעה זו כמוה כאי-הצבעה שהוא בוודאות מוחלטת היפך דעת הרבי. לאור זאת, הננו קוראים לכל אחד ואחת מאנ"ש ולתושבי כפר חב"ד בפרט לא להתפתות ולהצביע עבור רשימה אשר ישנו אפילו ספק שלא תעבור את אחוז החסימה ובפרט אשר הניסיון כבר הראה שהדבר אינו מצליח. מלבד שדבר זה הוא היפך דעתו הברורה של הרבי הרי שבמצב המיוחד בו אנו נמצאים – דבר זה עלול להיות כרוך בגרימת נזק ממשי רח"ל לכלל עם ישראל ואחריתו מי ישורנו. ומאידך, זכות וחובה ברורה היא לבחור באחת הרשימות המוגדרות 'חרדיות' אשר ישנה וודאות שתעבור את אחוז החסימה וכפשט משמעות דברי הרבי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *