רה"מ דחה את הבחירות: "מקבל את הפשרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב מסיבת עיתונאים בה הודיע כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר על דחיית התקציב, ובכך למנוע הליכה מיותרת לבחירות מיותרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הערב (ראשון) במפתיע מסיבת עיתונאים בה הצהיר כי הוא מקבל את הפשרה שהציע חבר הכנסת האוזר ובכך למנוע בחירות מיותרות.

נתניהו קרא לאחדות ועקץ את אנשי כחול לבן. "החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר שמאפשרת העברת כסף מיידית לכלכלה ולאזרחים של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "ההצעה קוראת לאישור תקציב מיידי מיוחד שיאפשר להזרים כסף לחינוך, לביטחון, לרווחה, לבריאות. הפשרה הזו היא התשובה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזו. זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות. הממשלה הזאת תכלה את ימיה בתנאים שהוסכמו".

הוא קרא לכחול לבן להפסיק ,"צריך להפסיק את ה'ממשלה בתוך הממשלה'. או שעובדים יחד או שלא עובדים יחד, אני מציע להתאחד לקראת המשימות הגדולות שעומדות לפנינו". על צירוף ימינה לממשלה, אמר: "אני כבר מזמן קראתי לימינה להיכנס לממשלה, להיכנס מתחת לאלונקה, תמיד אפשר לצעוק מהיציע".

נתניהו תקף את ניסנקורן ואמר: "למה לא סיפרו לציבור שסגרו לניסנקורן את התיק?ומה בדיוק הוא סגר עם היועץ המשפטי? אם זה היה מישהו מהימין, וואו מה שהיה קורה כאן. תיק 700,000. אין שום מקום להטפות מוסר מהאנשים האלה".

נתניהו אמר ״מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר. ההצעה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה והיא מונעת את הצורך בבחירות".

ראש הממשלה הוסיף "ההצעה הזאת תביא תקציב מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לבריאות ולכל התחומים. זה הזמן לאחדות וזה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק עם הממשלה בתוך הממשלה״.

נתניהו הדף את הטענות בנוגע להסכם השלום עם האמירויות ואמר "הסכם השלום בינינו לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהיא ולא הציגו לי כזאת. חזרתי ואמרתי מהי העמדה המסורתית שלנו".

לסיום עקץ נתניהו ואמר "כנראה שלשמאל קשה כשעושים שלום תמורת שלום ולא תמורת שטחים. אני עובד על השלום הזה כבר הרבה שנים. העמדה שלנו עקרונית ועקבית. העמדה שלי לא השתנתה וכך אמרתי לאמריקנים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *