רוחות ופתיתים: ירושלים נערכת לשלג

על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בלילה שבין שלישי ב' שבט( 8.1.19 ) לרביעי ג' שבט( 9.1.19) צפויה מערכת חורפית, בדגש על כמויות רבות של גשם, רוחות חזקות של כ- 90 קמ"ש טמפרטורות נמוכות וייתכן גם שלג מעורב בגשם

על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בלילה שבין שלישי ב' שבט( 8.1.19 ) לרביעי ג' שבט( 9.1.19) צפויה מערכת חורפית, בדגש על כמויות רבות של גשם, רוחות חזקות של כ- 90 קמ"ש טמפרטורות נמוכות וייתכן גם שלג מעורב בגשם שלא ייתפס.

ראש העיר, משה ליאון הנחה את אגפי העירייה להיערך לקראת מזג האוויר החורפי.

מטה החרום העירוני משלים את היערכותו למזג האוויר, גם במידה ומזג האוויר יקצין מעבר לתחזית. עוד ממליץ לתושבים לשמור על בטיחות, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו בתקשורת. במידה וירד שלג העירייה ערוכה לטיפול בו.

התושבים ובעלי עסקים מתבקשים לשמור על הניקיון, להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז.
יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות .

מומלץ: לבדוק תקינות מערכת החימום-בעיקר אלה המחייבות אוורור. לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), כמו-כן לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות.

יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.

מינהל קהילה-אגף הרווחה פועל וימשיך לקיים סיורים ליליים לאיתור דרי רחוב. מציע להם מחסה ועזרה ומסייע באמצעים העומדים לרשות המינהל. לאותם דרי רחוב שאינם מוכנים להתפנות האגף מחלק שמיכות .

החטיבה לקידום נוער נערכה מבעוד מועד לטיפול בדרי רחוב ומוכנות לסיוע לתושבים ופינוי במידת הצורך. ואיתורים יזומים של צעירים. כוננים יעודכנו גם ע"י המוקד העירוני מוקד 106 לגבי בני נוער ודרי רחוב.

השירות הווטרינרי יפעל 24 שעות ביממה לרווחת בעלי החיים בעיר. תאי הכלובים בתחנת ההסגר העירונית מחוממים 24 שעות ביממה וניתנת תוספת מזון לחתולים ולכלבים על מנת לסייע להם להתמודד עם מזג האוויר החורפי. לבעלי כלבים וחתולים מומלץ לשמור עליהם במקומות יבשים ומוגנים מפני רוחות ומתן תוספת מזון של עד 30%, כך יוכלו לשמור על חום גופם גם בקור הצפוי.

בעת הפעלת מערך החרום העירוני ניתן יהיה לקבל מידע באתר האינטרנט העירוני, בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים ובכלי התקשורת.

על פי השירות המטאורולוגי החל מהלילה יהיה מזג האוויר חורפי המלווה בגשמים ורוחות חזקות, שלג צפוי לרדת בפסגות הגבוהות באזור בית אל וגוש עציון, קיים חשש לשיטפונות בנחלים וחשש משיטפונות והצפות בכביש 90.

משטרת ישראל קוראת לציבור המטיילים והנהגים לנהוג באחריות, להישמע להוראות ולעקוב אחר הנחיות ופרסומים.

יחידות החילוץ של המשטרה לצד יתר ארגוני החירום וההצלה יגבירו כוננות על מנת להגיע במהירות לכל זירה ולסייע לכוחות המשטרה ככל שיידרש במאמצים להצלת חיים.

להלן מספר דגשים חשובים והמלצות לנהגים:

?יש להימנע מהגעה לאזורים בהם קיים חשש ממשי משטפונות, לרבות עיסוק במה שמכונה "ציד שיטפונות", מה שעלול להוביל לסיכון מיותר.

?יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך.

?על הנהגים להקפיד בטרם הנסיעה ברכב על תקינות האורות וניקוי הפנסים, כמו כן להדליק אורות בזמן הנהיגה.

?אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.

?תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה.

?יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת לרבות שימוש בטלפון נייד או שליחת הודעות, במקרה הצורך יש לעצור בצורה בטוחה בצד הדרך.

?חל איסור לעצור בשול הדרך ובמקום שאינו מיועד לכך, הדבר מהווה סכנה לרכבים החולפים.

?במקרה של תקלה ברכב, יש להדליק אורות מהבהבים, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100.

?מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את מפות הwaze ואת הציבור בדבר מצב התנועה וצירים חסומים באמצעות כלי התקשורת.

הציבור מוזמן לפנות בכל שאלה או לקבלת מידע במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *