רוסיה מעלימה את הנתונים האמיתיים של מתי הקורונה – ד"ר דרור מנור

הקורונה משתוללת ברוסיה ויש המון מתים מהנגיף. הרשויות פועלות במרץ, כולל הטבות לתושבים מהנשיא פוטין. מומחים טוענים שיש שם הרבה יותר מתים ממה שרוסיה מספרת לעולם

מגפת הקורונה מכה קשות ברוסיה ומכבידה מאוד על הרשויות במדינה שפועלות המרץ כדי להיאבק בנגיף הקטלני. אולם הצעדים האינטנסיביים של הרשויות אינם מצליחים להביא לירידה הנדרשת בתחלואה האיומה. ביום רביעי, 3 בנובמבר, היה זה היום השני ברציפות, שבו נשבר פעם נוספת השיא השלילי של מספר הנפטרים היומי מהנגיף במדינה הענקית- 1,189 איש, עם יותר מארבעים אלף נדבקים חדשים. זאת כאשר כמעט חמישית מהם תושבי עיר הבירה מוסקבה. יום לפני כן דיווחו הרשויות על 1,178 נפטרים. אין ספק כי הקורונה מכה ברוסיה ללא רחמים, וכי על הרשויות לנקוט בצעדים הדרושים כדי לבלום אותה.

הזינוק המתמיד בתחלואה ברחבי המדינה מתרחש במקביל לפעילות האינטנסיבית של הרשויות שנועדה להיאבק ביעילות נגד הקורונה ולהביא להורדה מהירה של התחלואה. מוסקבה היא דוגמא מצוינת לפעילות זו. עד ה- 7 בנובמבר סגורים כל העסקים בעיר הבירה, פרט למרכולים ולבתי-מרקחת. הרשויות סגרו את כל בתי-הספר, המסעדות, בתי-הקפה, בתי-הקולנוע, התיאטראות, אולמות קונצרטים ומקומות נוספים המשמשים את התושבים לצרכי בילוי. חשוב להדגיש כי זו תוצאה של החלטתו של הנשיא ולדימיר פוטין, אשר החליט להעניק שבוע חופש בתשלום לכל אזרחי רוסיה. זאת מתוך מחשבה שהמהלך הנדיב הזה יוכל לסייע תוך זמן קצר להוריד את התחלואה ולהקל על התושבים.

אולם קשה להאמין שהמהלך של פוטין אכן יצליח. רוסיה סובלת מאחוז התחסנות נמוך של האוכלוסייה, אשר עומד על שלושים אחוז בערך. זאת למרות שידוע כי החיסון הרוסי "ספוטניק 5" זמין לכל האזרחים במדינה. נראה שאחוז ההתחסנות הנמוך משקף את חוסר האמון של התושבים במוסדות המדינה. תושבים רבים חוששים מאוד להתחסן שמא יקבלו תופעות לוואי חמורות מהחיסון הרוסי. אולם רבים מהם משלמים בחייהם בעקבות ההחלטה הזו. לפי הנתונים של הרשויות ברוסיה יותר מ- 240 אלף איש נפטרו כתוצאה מהקורונה. מדובר במספר הגבוה ביותר ביבשת אירופה והרביעי בעולם אחרי ארה"ב, ברזיל והודו.

אולם מומחים רבים ברחבי העולם, ואפילו ברוסיה עצמה, טוענים כי מספר הנפטרים כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה במדינה גבוה משמעותית ממה שפורסם על ידי הרשויות, ועומד על יותר מ- 460 אלף איש מפרוץ המגפה ועד לסוף חודש ספטמבר 2021. ישנם כאלה שמחמירים עוד יותר וטוענים כי ייתכן מאוד שמספר הנפטרים גבוה בהרבה ועומד על כ- 700 אלף איש. ישנן שמועות רבות על כך שהשלטונות מסתירים את הנתונים האמיתיים הן מהתושבים והן מהעולם כולו.

אין ספק כי מצבה של רוסיה בעייתי מאוד בכל הקשור להתמודדות עם המגפה האיומה. על הנשיא פוטין לעשות כל מאמץ כדי לשפר את המצב, אחרת יהיה תוהו ובוהו ברוסיה. לפוטין ישנם מספיק קשרים ברחבי העולם, והוא יכול להתייעץ עם מיטב המומחים ממדינות העולם (וביניהן ישראל) כדי להצליח להוריד את התחלואה ברחבי רוסיה. על משרד הבריאות הרוסי לצאת בקמפיין רציני ויעיל שידרבן את האוכלוסייה ללכת ולהתחסן כמה שיותר מהר. ייתכן שפוטין יצטרך להעניק הטבות שונות לאזרחי רוסיה כדי להעלות תוך זמן קצר את מספר המתחסנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *