רופאים בכירים במכתב לנתניהו: דורשים שר בריאות מקצועי במקומו של ליצמן

"הבריאות מעל לכל, בוודאי מעל הפוליטיקה"

המצב הבריאותי הקשה השורר בארץ, נתן את אותותיו כאשר שורת מנהלי מחלקות ורופאים בכירים בבתי החולים הגדולים ובהסתדרות הרפואית, פנו הבוקר (יום א') במכתב לראש הממשלה ולח"כ בני גנץ, בדרישה חד משמעית, בה הם מבקשים למנות שר בריאות מקצועי במקומו של השר יעקב ליצמן.

וכך הם מנמקים את דרישתם במכתב: "לאור הדיונים המתקיימים בימים אלה בין המכותבים המכובדים, אנו סבורים כי ראוי שלראשות משרד הבריאות ימונה איש מקצוע לתפקיד שר הבריאות – רופא בעל ניסיון עשיר ברפואה הישראלית, בניהול ובארגון. רק מנהיג, שר בריאות מקצועי, אשר עבד עמנו כתף לכתף ולמד את מערכת הבריאות מתוכה יוכל להוביל רפורמה במערכת הבריאות, שכמוה, אנחנו, הח"מ, נדרוש ונעמוד על המשמר שתתקיים. הבריאות מעל לכל, בוודאי מעל הפוליטיקה".

על מכתב זה חתמו בין היתר -פרופ' פתחיה רייסמן מבית החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' אייל גור מאיכילוב בתל אביב, פרופ' תמר תדמור מבני ציון בחיפה, פרופ' ראובן פיזוב ופרופ' אירי ליברגל מהדסה בירושלים, פרופ' אבירם ניסן משיבא בתל השומר ופרופ' דורון הלפרין מקפלן ברחובות.

יש להדגיש כי ביקורות קשות ישנן היום, גם כלפי מנכ"ל משרד הבריאות, על כך שאינו רופא מן המניין ולכן ישנה בעיה בהבנתו את צרכי בתי החולים ואת שיקוליהם של הרופאים, אשר דורשים צעדים שונים לעומת משרד האוצר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *