"רוצה להיות ח"כית": הנשיא ביידן כרע ברך בפני רבקה רביץ

נשיא ארה"ב ביידן כרע ברך בפני רבקה רביץ, ראש הסגל של הנשיא ריבלין לאחר ששמע שהיא אמא ל-12 ילדים. בראיון לידיעות אחרונות היא הצהירה כי ברצונה להיות חברת כנסת מטעם יהדות התורה

כבוד גדול לאשה החרדית בבית הלבן: הנשיא ביידן כרע ברך בפני רבקה רביץ, חרדית, המשמשת כראש הסגל של הנשיא ריבלין. ביידן ביצע את המחווה לאחר ששמע ממנה כי יש לה 12 ילדים.

"הייתי רוצה להיות חברת הכנסת החרדית הראשונה במפלגת יהדות התורה", הפתיעה רבקה רביץ בראיון לחן ארצי סרור בעיתון 'ידיעות אחרונות', "אני יודעת שבסוף זה יקרה. אני מאמינה שהשינוי יהיה תהליכי, זה מאוד קשה לאדם החרדי לשנות את מוסכמות החשיבה. אגב, בכל מפלגה, גם ביש עתיד הליברלית לצורך העניין, אף פוליטיקאי לא יפנה את מקומו מרצון. אם לא היה לחץ חברתי לשבץ נשים באופן שוויוני במפלגות החילוניות, הן לא היו עושות את זה. הלחץ הציבורי הוא זה שיעזור, וגם פה יידרש תהליך חיצוני יחד עם הכשרת הלבבות. אולי חוק שיחייב שילוב אחוז מסוים של נשים בכל מפלגה".

על מאבק הנשים החרדיות המודרניות אמרה רביץ: "אני מבינה את הנשים החרדיות שנאבקות על זה בפומבי, אבל אני לא אוהבת את ההתרסה. בהרבה מובנים הן עושות את זה גם בשבילי ובשביל אחרות, אבל אני בנקודה פריווילגית, אולי אפילו מפונקת, שיכולה להגיד שאני לא אוהבת את זה כי זה נגד הממסד. אני חרדית גאה ומיינסטרימית ומוכנה לשלם את המחיר עבור זה. למשל, הייתי רוצה שהילד שלי ילמד מתמטיקה ואנגלית ברמה יותר גבוהה, אבל בגלל שאני חרדית מיינסטרימית אני שולחת אותו לחיידר הרגיל".

"אני לא אצא נגד הרבנים, אבל כשהקרקע תוכשר למהלך הזה, אני יודעת שיבואו לבקש ממני לשאת בתפקיד", המשיכה רביץ, "בעיניי זה חייב להיות בדרך המלך. בשביל לייצג קהילה צריך להיות חלק ממנה. אם מתריסים מול הרבנים אז זה כבר לא מייצג את הקהילה אלא את הכבוד המדומה. אני מודה שכרגע אנחנו, הנשים, במלכוד מובנה. אבל אני גם מזכירה לעצמי שתהליכים קורים. בעבר נשים חרדיות לא נהגו ולא עבדו ולא הצביעו, והעולם השתנה. ואני בטוחה שגם הדבר הזה ישתנה, ואז אני אהיה שם. אני יודעת שיש לי את הכישורים ואת הניסיון. אני אישה מאמינה".

היא גם תיארה מה תעשה כאשר תיכנס לכנסת. "המון. קודם כל אני אשנה את שעות הפעילות בכנסת. המליאה מתחילה בארבע אחר הצהריים עד אמצע הלילה כי בעבר הח"כים עבדו בעבודה נוספת, לרוב כרואי חשבון ועורכי דין, וכל המנגנון הותאם עבורם. היום חברי כנסת הם רק חברי כנסת, אבל דורשים מהם לעבוד בערב ובלילה במקום להתחיל דיונים ב-11 בבוקר ולהגיע בשעה הגיונית".

רביץ הסבירה: "מהלך כזה גם היה מגביר את השוויון. גם לגברים מגיע לראות את המשפחה שלהם ולא לפגוש את הילדים רק בשבת. למה זה לא שונה עד היום? כי אין מספיק נשים אז נקודת המבט הזאת לא קיימת. חוץ מזה, אם אישה תעלה הצעה כזו, יחשבו שהיא מחפשת הקלות, לא יבינו שהיא מייצרת מנגנון שמיטיב עם כולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *