"רוצים להרוס את מערכת הכשרות": זעם ביהדות החרדית בעקבות מהפכת הכשרות של מתן כהנא

תגובות חריפות ביהדות החרדית בעקבות הפצצה שהטיל שר הדתות החדש

‏שר הדתות מתן כהנא הציג היום לכתבים את רפורמת הכשרות שלו שתפגע קשות בחומת הכשרות.

‏הסטנדרט ההלכתי והמנהלי ייקבע ע״י הרבנות, אבל את הכשרות בפועל יעניקו תאגידים פרטיים, בפיקוח הרבנות הראשית.

‏דומה למה שקורה עם גופי כשרות בחו״ל שמקבלים אישור מהרבנות הראשית על המוצרים שלהם.

‏בנוסף – החוק מגדיר מסלול עוקף רבנות (שישתמשו בו רק אם הרבנות תקבע סטנדרט כשרות מחמיר) המאפשר ל3 בעלי כושר לרבנות עיר, שאחד מהם כיהן בפועל כרב נותן כשרות, להגדיר סטנדרט כשרות מקל יותר.

‏תעודות ההכשר שיינתנו למי שיפעל במסלול זה לא יקבלו את הכיתוב ״בפיקוח הרבנות״.

‏הרפורמה תבטל את כפל הכשרויות (רבנות+בד״ץ), תייצר סטנדרט אחיד מבחינת דרישות כשרות, ותפתח את הענף לתחרות במחירי הכשרות.

‏האתגר הבולט הוא התנגדות הרבנים הראשיים לתכנית, שמייעדת להם תפקיד מרכזי במערך החדש.

‏הקואליציה מתכננת להעביר את הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים ״בגלל ההשלכות הכלכליות הנרחבות״, אבל כנראה גם בגלל הקושי הפוליטי לחוקק את המהלך בנפרד.

‏יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף בחריפות את יוזם הרפורמה ואמר: בהמשך למדיניות האנטי דתית של הממשלה הרעה הזאת, הם רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל. ליברמן וכהנא רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות בעולם, למחוק כל זיק של יהדות, ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר.

מועצת הרבנות הראשית לישראל מסרה בתגובה : הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל, ה׳תכנית׳ שהוצגה היום לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת הרס וחורבן הכשרות.

זוהי חלק ממגמה כללית של מלחמה בשירותי הדת שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל.

הרבנות הראשית וכלל רבני ישראל יעמדו בפרץ ויפעלו לבלימת היוזמה המסוכנת, העם ישראל המקפיד ברובו על כשרות כהלכה מצביע ברגליים ונותן אמון מלא ברבנות הראשית, לפיכך יוזמות מסוכנות אלה דינן להתבטל.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מה לא ברור, מילא גפני...., גם אם מתן כהנא יורה על לימוד משמר כל ליל שישי במימון המדינה הוא יגיד שזו עקירת התורה... אבל המכתב מהרבנות לא מובן, כנסו

    סך הכל יש כאן ייעול של המערכת, הכל ייעשה ע"פ התווית הרבנות הראשית, או שלש רבנים מטעמה, לא רבני צוהר, אלא מטעמה, אף גוף אינטרסנטי לא יוכל לקבל תעודה ללא אישור רבני מטעם הרבנות.
    הענין של הרבנות אחרת הגר"י יוסף נשלט ע"י דרעי, והגר"ד לאו ע"י רבנים (כלומר עסקנים המנהיגים אותם) מדגל, – והם כמובן יתנגדו לכל מהלך של הממשלה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב