רימוני הלם וקריאות נקמה: המשטרה פיזרה את פעילי להב"ה

אלפי יהודים הגיעו הערב להפגנה שארגן ארגון להב"ה בשער שכם בירושלים, על רקע הטרור היומיומי הגואה בימים האחרונים של ערבים כנגד יהודים, שזכה לתהודה ברשתות החברתיות.

אלפי יהודים הגיעו הערב להפגנה שארגן ארגון להב"ה בשער שכם בירושלים, על רקע הטרור היומיומי הגואה בימים האחרונים של ערבים כנגד יהודים, שזכה לתהודה ברשתות החברתיות.

הפעילים החלו לצעוד מכיוון כיכר ספרא לעבר שער שכם, קראו "עם ישראל חי", "דם יהודי אינו הפקר". מאות פעילי להב"ה פרצו את הגידור המשטרתי שהוצב במקום, תוך קריאות "נקמה", ונהדפו על ידי השוטרים.

קבוצה של כמה עשרות פעילי להב"ה הצליחו להגיע סמוך לשער שכם באין מפריע, תוך כדי שהם קוראים "מוות לערבים". בשלב מסוים הם נעמדו מול כמה עשרות צעירים ערבים שקראו לעברם "אללה אכבר", ואף השליכו לעברם בקבוקים. המשטרה הגיעה רק אחרי דקות ארוכות כדי לחצוץ בין שני המחנות. מול פעילי להב"ה התייצבו שורה של פרשים על סוסים, שניסו למנוע מהם להתקרב לשער שכם ואל הצעירים הערבים.

לקראת חצות החלה המשטרה לפזר את פעילי להב"ה, תוך שימוש ברימוני הלם ובפרשים.

יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, מסר כי "אלפי יהודים הגיעו לכאן הערב בדרישה חד משמעית מממשלת ישראל והמשטרה: החזירו לנו את הכבוד הלאומי. אנחנו לא מוכנים לקבל התקפות והשפלות יומיומיות של ערבים כנגד יהודים כדבר שבשגרה".

במהלך ההפגנה, אמר גופשטיין: "הגענו לכאן כדי להגיד לכל אלו שחושבים שירושלים שלהם – ירושלים שייכת לנו. אותו ערבי שהעיף ליהודי מגבעת מהראש, רוצה להוריד לו את הראש. מי שרוצה להוריד ליהודי את הראש צריך לגרש אותו מכאן".

כוחות המשטרה ממשיכים בפעולות להשבת הסדר סמוך לשער שכם וברחוב סולטאן סולימאן תוך שעשרות מתפרעים ממשיכים כל העת ביידוי אבנים ובקבוקים לעבר הכוחות הפועלים. במהלך הפעילות בשעה האחרונה נעצרו 3 חשודים "על חם" בעת יידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר(ציונות דתית) בתגובה לזריקת אבנים לעבר שוטר בשער שכם:

משטרת ירושלים חייבת לאפשר למפגיני להב"ה חופש תנועה וחופש הפגנה בצורה מלאה ומי שזורק אבנים ומנסה לשבש ההפגנה של להב"ה צריך להיעצר.

לא אחת נפסק שאין לאפשר לפורעים זכות וטו על ההפגנה וחובת המשטרה לדאוג שיהודים יוכלו ללכת בכל מקום בירושלים גם כאשר בנצי גופשטיין ופעיליו לא מגיעים לשמור על חופש התנועה בירושלים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *