רעי צמחי בר נדירים המצויים בסכנת הכחדה נשתלו בגינת בית הנשיא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומשפחתו ערכו לפני החג, מפגש משפחתי לכבוד השנה החדשה, בו זרעו בגינת בית הנשיא זרעי צמחי בר נדירים המצויים בסכנת הכחדה, במסגרת קמפיין להצלת פרחי הבר הנכחדים המוקדש לזכרה של נחמה ריבלין ז"ל, שהיתה ידידת הגן הבוטני כל חייה. האירוע המיוחד התקיים בהשתתפות אנשי הסגל המטפל של בית החולים בילינסון, אחים ואחיות, רופאים ורופאות ובני משפחותיהם אשר ליוו באופן רציף את משפחת ריבלין בכל תקופת אשפוזה של נחמה.

הנשיא הודה לאנשי הגן הבוטני על היוזמה החשובה ועל המחווה המקסימה לזכרה של נחמה ז״ל. ״הזרעים האלה הם זרעים של תקווה ושל הרבה אהבה,״ אמר הנשיא. ״אהבה שנטעה בנו נחמה לטבע, למגוון האקולוגי בעולמנו, לסביבה שלנו. הקמפיין החשוב של הגן הבוטני מאפשר לנו להחזיר לטבע מעט ממה שהוא נותן לנו ולשמר את המגוון הרחב המצוי בעולמנו בכל רחבי הארץ, בכל גינה ביתית, בכל פארק עירוני.״

המיזם המיוחד הושק כדי לשמור על המגוון הביולוגי במדינה, ובמסגרת הקמפיין, הגן הבוטני קורא לציבור לשתול בגינות הפרטיות ובאדניות זרעים של פרחי בר מקומיים. ״הקמפיין מוקדש לנחמה ריבלין ז"ל, אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע,״ אמרו בגן הבוטני.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם שבירושלים הינו הגדול ביותר בישראל ובו אוסף של מעל 6,000 מינים וזנים של צמחים מכל העולם. הגן מטפח, מגדל ומייצר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה, ביניהם כ-30 מינים שונים, רובם מקומיים, חלקם נדירים וחלקם בסכנת הכחדה.

עובדי הגן הבוטני, יחד עם עשרות מתנדבים מכל רחבי המדינה, סיימו לאחרונה מלאכת איסוף של מאות אלפי זרעים של פרחי בר אלו. כל הזרעים הללו נובטים בקלות, בעלי פריחה בולטת ויפה והינם חסכני מים המתאימים לכל גינה. הזרעים נאספו, נוקו ונארזו על ידי אנשים מהקהילות הירושלמיות המגוונות, אשר המשותף לכולם היא אהבת הטבע והאדם. השותפים בפרויקט הינם ידידי הגן הבוטני, מתנדבי קהילת הגן, אנשים בעלי צרכים מיוחדים (אלו"ט ורעות), צעירים בשירות לאומי, צה"ל וצוות הגן הבוטני. השנה נארזו כ-12,000 שקיות זרעים, אותם יהיה ניתן לשתול באדניות, בגינות ובכניסות לבתים.

מטרת המיזם היא לאפשר לכל אחת ואחד לשלב את פרחי הבר בגינות הביתיות ובכך להנגיש ולעודד לאהבת הטבע הארץ ישראלי. כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה האקולוגית, המאפשר המשך הנאה לדורות הבאים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *