ר"ע בני ברק מגיב לראשונה לסערת הוראת הגר"ח: "משיקולים פוליטיים הלימודים לא נפתחו"

"הכל פוליטי. צריך להבין, דין ילד בתל אביב הוא לא דין ילד מבני ברק. המשפחות צפופות, הילדים צפופים, אין תנאים ללמוד, אין זום, אין למידה מרחוק. יש חוסר גדול לילדים שלנו, הם מותשים, אנחנו מאבדים את הילדים האלה".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין בראיון נטול כפפות לשישבת בעיתון ישראל היום שיפורסם מחר בעיתון, בראיון הוא מתייחס למצב התחלואה בעיר התורה והחסידות בני ברק, ותוקף במיוחד את מקבלי ההחלטות בממשלה ובמשרד הבריאות.

ראש העיר אומר תחילה כי "הכל פוליטי. צריך להבין, דין ילד בתל אביב הוא לא דין ילד מבני ברק. המשפחות צפופות, הילדים צפופים, אין תנאים ללמוד, אין זום, אין למידה מרחוק. יש חוסר גדול לילדים שלנו, הם מותשים, אנחנו מאבדים את הילדים האלה".

הוא ממשיך: "פנינו לממשלה. הצענו כל מיני מתווים. קפסולות של עשרה תלמידים, לימודים חצי יום, כל מה שמשרד הבריאות יאשר. בדיונים עם משרד הבריאות הם הסכימו למתווה, אך למרות זאת הוחלט לא לפתוח את הלימודים אצלנו, משיקולים פוליטיים. אנשים בבני ברק לא מטומטמים. הם מבינים שלא פותחים את שנת הלימודים כאן לא בגלל סכנת הידבקות, אלא בגלל פוליטיקה, כי זה לא ייראה טוב בכותרות".

לפי אחת הטענות שעלו בשבוע האחרון, התושבים הפסיקו להיבדק וזו הסיבה לירידה בנתוני התחלואה. בעירייה דוחים את הטענות ומסבירים כי לפי נתוני משרד הבריאות, תושבי בני ברק ניצבים במקום הראשון מבין הערים הגדולות בשיעור בדיקות הקורונה. כ-67.11% מתושבי העיר ביצעו בדיקת קורונה, לעומת 40% בתל אביב, או 41% בירושלים.

רובינשטיין מסביר את הירידה בתחלואה ואומר: "לפני הכל, היתה לנו סיעתא דשמיא. אחר כך עשינו כל מיני פעולות. בנושא ההסברה הכנסנו אלמנטים שנועדו לזעזע את הציבור. תלינו מודעות עם מסרים ברורים וקשים. בנוסף, פנינו לכל הרבנים, האדמו"רים, מקבלי ההחלטות, ראשי הישיבות, עסקנים רפואיים , ואמרנו להם: 'אל תהיו שאננים. המצב שלנו קשה'.

עוד מספר רובינשטייין על פתיחת מרכזי בדיקה גדולים, הוספה של כוח אדם למערך קטיעת שרשראות ההדבקה והגברת האכיפה. "הכנסנו המון אנשים לבידודים, לא חיכינו למשרד הבריאות. אנחנו יודעים מי גר בכל בית, מי המשפחה הגרעינית. מיפינו את תושבי העיר, הורינו לאנשים החולים להישאר בבית. הפסקנו את האירועים בעיר, פירקנו חתונות".

בהמשך הראיון הוא מתייחס לסערה סביב ההוראה של שר התורה לחזור ללימודים. "לפני האמירה של רב חיים היתה הידברות. בדרך כלל, תלמודי התורה חוזרים מייד אחרי איסרו חג של סוכות. הפעם חיכו למתווה משרד הבריאות. היתה ישיבה, כבר דיברו על אפשרויות, על מתווים, אבל לא הצליחו לקבל החלטה בגלל עניינים פוליטיים. ואז הגיעה ההוראה".

כשנשאל ראש העיר האם מרן הגר"ח צדק בהוראתו הוא משיב מיד "שוודאי הוא צודק. יש קורונה, אבל צריך שגרה. צריך ללמוד תורה. צריך למצוא את הדרך הנכונה לשמור על הכללים. אי אפשר להשבית את החיים, את התורה, למשך שנה". השאלה איך שומעים את הדברים. הוא אמר לציבור שלו 'לכו ללמוד'. לא אמר 'תלמדו 200 איש ביחד בבתי מדרש צפופים'. הוא לא אמר לעבור על החוקים. יש אפשרות ללמוד בצורה בטוחה".

בסיום הוא פונה למקבלי ההחלטות ומבקש: "אנחנו רוצים סמכויות. לכן אני אומר, תנו לנו לנהל, ותבחנו את התוצאות שלנו. לא היית אומר שבגלל הקורונה לא תספק לאנשים לחם וחלב ולא תכניס משאיות אספקה. רבי חיים העביר מסר לציבור, 'שבו ותלמדו'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *