שאשא ניצחה את ראש הממשלה: חדרי כושר ובריכות יוחרגו

ועדת הקורונה אישרה את צו ההגבלות בהחרגת בריכות השחייה וחדרי הכושר
ח"כ מיקי זוהר: הממשלה תגיש צו חדש, ותביא אותו להצבעה חוזרת בוועדה זו או אחרת

ועדת הקורונה דחתה לפני דקות אחדות (שני) את ההצבעה החוזרת, ואישרה את צו ההגבלות, בהחרגת בריכות השחייה וחדרי הכושר. לפי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) "ההחלטה היא שקולה ונעשתה לאחר דיונים מעמיקים והתייעצויות רבות, בהן שמענו את אנשי המקצוע. שתי משימות מונחות לפנינו: השמירה על בריאות הציבור, לצד שמירה על פעילות רציפה של המשק ככל שניתן". בליכוד זעמו על שאשא ביטון,  ועדת הכנסת שאמורה לדון בהדחת שאשא ביטון לא תכונס היום.

סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד) שהתנגד להחלטה, הדגיש כי "מטרת הצו מניעת פעולות המסכנות את בריאות הציבור – כדי למנוע סגר. אין לנו נתונים מלאים, ברורים, חד משמעיים מי נדבק ממי ואיפה. רק 5% מהנדבקים מקור ההדבקה שלהם ברור- אך בבריכות, מאות אנשים מתקהלים במקום אחד". לדבריו, משרד הבריאות ביקש לסגור את הבריכות גם בבתי המלון, אך משרד האוצר טען שזה יהיה סופו של הענף. "שיהיה ברור, הצו נועד כדי שלא נגיע בעוד שבועיים לסגר. למרות שסקטורים מסוימים משלמים מחיר, ההחלטה היא קריטית, וזו טעות קשה, כי אם תהיה התפרצות, וממילא גם סגר – האחריות היא שלכם, חברי הועדה".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הוסיף כי "ההצבעה כאן היא בניגוד לעמדת גורמי המקצוע, משרד הבריאות ועמדת הקואליציה. הקואליציה לא תסבול זאת. בהצבעה זו אנחנו מדביקים את המדינה וגורמים נזק. האנשים פה באמוק של הצבעה. ניאלץ להחליף את יו"ר הוועדה, הממשלה תגיש בקשה מחודשת לצו, והיא תגיע להצבעה מחודשת בוועדה הזו או באחרת. השיקול פה שלכם הוא פופוליסטי וחסר אחריות".

 

גורם בכיר בליכוד  זעם על  שאשא ביטון ואמר: לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *