אלו דרישות משרד הבריאות לטסים לאומן, וכך הברסלבים מתכננים להילחם

לפי התוכנית המתגבשת: כל השבים לארץ יחויבו בבידוד של 5-4 ימים, כולל מחוסנים • באוצר ידרשו: לא לממן בדיקות קורונה למי שיכול היה להתחסן – ולא עשה זאת • במשרד הבריאות מעוניינים שרק מחוסנים ומחלימים יוכלו לטוס לאומן

במשרד הבריאות מעוניינים שרק מחוסנים ומחלימים יוכלו לטוס לאומן שבאוקראינה השנה בחגי תשרי – אירוע שבשנים רגילות משתתפים בו כ-40 אלף ישראלים. את ההחלטות תקבל ועדה בראשות שר הדתות מתן כהנא. כך מדווח כאן חדשות.

אחת הסוגיות הבעייתיות בנושא נוגעת לביצוע בדיקות קורונה של המשתתפים עד 72 שעות לפני החזרה לארץ – בדיקה שעלולה לצאת בזמן החג. באוקראינה בשלב זה לא החליטו להגביל כניסת ישראלים, אך אם הדבר ישתנה אם אלו שיקבעו את המדיניות בנושא. בשנה שעברה, בשיאו של הגל השני, הניסיון להגביל את יציאת המבקרים יצר משבר גדול שכלל את נשיא אוקראינה וראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו.

בעקבות כך, מתארגנים בחלק מישיבות ברסלב לפתוח את זמן אלול הבעל"ט במתחמים סגורים באומן וברחבי אוקראינה, לשם ימריאו בשבועיים הקרובים מאות בחורים יחד עם ראשי הישיבות.

משרדי התחבורה והבריאות דנים גם במתווה, לפיו חובת הבידוד תחול על כל מי שנכנס לישראל – כולל ממדינות שלא נדרש בידוד בחזרה מהן עד כה – והוא יימשך בין ארבעה לחמישה ימים לכולם, כולל מחוסנים.

המשרדים דנים גם בשינוי מספר הבדיקות לטסים, לפיו כל היוצאים מישראל יידרשו לבצע בדיקת קורונה ביציאה מהארץ (גם אם מדינת היעד אינה דורשת זאת). בזמן השהייה בחו"ל תבוצע בדיקת קורונה נוספת, ובחזרה לארץ יהיו עוד שתי בדיקות – אחת בנתב"ג והשנייה בקהילה. במשרד הבריאות יבחנו את הדברים בימים הקרובים, וישיבה ראשונה בנושא תתקיים כבר הלילה.

לקראת החזרה לתו הירוק, במשרד האוצר ידרשו שהמדינה לא תממן בדיקות קורונה עבור מי שהיו יכולים להתחסן ובחרו שלא לעשות זאת. באוצר ידרשו שבני 12+ שיכולים להתחסן יצטרכו לשלם על הבדיקה, למעט במקרים שבהם למדינה יש אינטרס בכך שייבדקו – למשל אם נחשפו לחולה מאומת. עוד דורשים באוצר שהמדינה לא תממן בדיקות שנועדו לצורכי פנאי ובילוי, אלא רק לצרכים הכרחיים דוגמת כניסה לבתי ספר.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *