שופרסל הטעתה בכשרות – ותשלם 800,000 שקל ללקוחותיה

בעקבות תובענה ייצוגית, לפיה נכתב על גבי עוגיות אותן מייבאת שופרסל כי הן בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל, למרות שהדבר איננו נכון, תיאלץ שופרסל לשלם מיליון שקלים

הטעו – וישלמו: חברת שופרסל תאלץ לשלם יותר מ-740 אלף ש"ח כפיצוי ללקוחותיה, לאחר שעוגיות אשר ייבאה מאיטליה ועליהן נכתב כי הן בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל, כלל לא עמדו תחת השגחת גופים אלו במשך תקופה ארוכה. כך מפרסם הבוקר אבישי גרינצייג ב'מעריב'.

על פי התובע הייצוגי, עו"ד אייל אמרגי, שהגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי, הוא רכש בסניף בחדרה עוגיות מתוצרת ויצ'נז'י המיובאות ומשווקות מאיטליה. בכתב התביעה נטען כי העוגיות סומנו כ"כשר חלבי אפיית ישראל, ללא חשש חדש, בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל".

אלא, שעל פי הנטען, בהודעה שהופצה לציבור על ידי הרבנות הראשית לישראל מיום 22 בפברואר 2018, נכתב כי אין לעוגיות אישור של מחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל. כך גם התברר כי לפחות בחלק ניכר מהתקופה הרלבנטית שופרסל לא ציינה כי המוצר כשר לאוכלי חלב נוכרי, ופועל יוצא מכך נטען, כי המשיבה הפרה את הוראות חוק הכשרות.

מטעם שופרסל נמסר בבית המשפט כי "המוצר יוצר תחת השגחה מטעם גורמים מוסמכים באיטליה, ובהתאם לכלל דרישות הכשרות על פי דין תורה, כך שמבחינה הלכתית המוצר בעל השגחה כשרותית מלאה, וזאת אף בהתאם לתצהיר מפורש מטעם הסמכות הרבנית המשגיחה באתר היצור באיטליה".

הצדדים הגיעו לבסוף למסקנה כי ניתן ליישב את המחלוקת בדרך של הידברות והסדר פשרה. במסגרת ההסדר, חברי מועדון הלקוחות של הרשת יקבלו 740,000 שקלים סך הכל כפיצוי על המחדל. התובע הייצוגי אמרגי יקבל 30 אלף שקלים כגמול על ההטבה שהעניק לקבוצת הניזוקים, ועורכי דינו יקבלו 120 אלף שקלים נוספים.

עו"ד אייל אמרגי מסר בתגובה לפסק הדין: "אני שמח שהצדק יצא לאור ומקווה שהיצרנים ילמדו לכבד את הלקוחות. איש איש ואמונתו. ואני מודה מאוד לעו"ד יוסף חי אביעזיז ממשרד בן אריה אליאס ושות על העבודה המקצועית והמצויינת".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *