שטייניץ מזהיר: "איראן עשויה לשגר טילים לישראל"

שר האנרגיה וחבר הקבינט הביטחוני יובל שטייניץ התייחס היום (א') בריאיון לאולפן ynet לאפשרות של הסלמה בין איראן לארה"ב, והזהיר כי האיראנים עשויים לשגר טילים לעבר ישראל

שר האנרגיה וחבר הקבינט הביטחוני יובל שטייניץ התייחס היום (א') בריאיון לאולפן ynet לאפשרות של הסלמה בין איראן לארה"ב, והזהיר כי האיראנים עשויים לשגר טילים לעבר ישראל. "איראן נכנסה בשבועות האחרונות ללחץ אטומי", טוען שטייניץ. "הסנקציות הכלכליות שוברות את המפרקת של הכלכלה האיראנית וצפוי גל נוסף חזק יותר של סנקציות אמריקניות שגורם להם לאבד את שיווי המשקל".

רק בשישי האחרון שר ההגנה האמריקני פטריק שנהאן הורה להציב סוללת טילי פטריוט במזרח התיכון לאור האיומים מטהרן כי תגביר את העשרת האורניום."יש באיראן עימות פנימי אם להיכנע ללחצים האמריקנים ולפרק את תוכנית הגרעין או לחכות עד יעבור זעם, אולי טראמפ לא יבחר שוב, ולהמתין", אומר שטייניץ. "הם הגיבו כבר בהפרה של הסכם הגרעין ויש חשש שהם גם יגיבו צבאית".

לשאלה אם איראן תתקוף צבאית את ישראל – השיב שטיינץ,"לא הייתי מוציא שום דבר מכלל חשבון, הלחץ, הפניקה, הויכוח הפנימי הוא כל כך חזק שאי אפשר לדעת לאיפה זה יתפרץ. הם כבר ניסו לעשות את זה מסוריה לפני שנה, ואנחנו הצלחנו ליירט ותקפנו אותם בצורה מאוד קשה בעקבות הניסיון הזה. אם תהיה התלקחות מלחמתית בין איראן לארה"ב, בין אירן לשכנותיה, אני לא מוציא מכלל חשבון, לא שהם יפעילו את החיזבאללה ואת הג'יהאד האיסלאמי מעזה ולא שהם ינסו לשגר טילים מאיראן כלפי מדינת ישראל".

אתמול פורסם כי איראן העבירה טילים בליסטיים למיליציות שיעיות בעיראק והיא מפתחת את היכולת לייצר שם עוד עוד טילים. הטילים שהועברו – זלזאל, פתאח-110 וזולפקיר – הם בעלי טווח של 200 עד 700 ק"מ, כך שריאד, בירת ערב הסעודית, ותל אביב נמצאות בטווח פגיעה אם הטילים ייפרסו בדרומה של עיראק או במערבה. לכוח קודס של משמרות המהפכה יש שני בסיסים באזור ועל התכנית, לפי הגורמים, מפקח מפקד הכוח גנרל קאסם סולימאני.

"ההיגיון הוא לפתח תכנית גיבוי למקרה שאיראן תתוקף", אמר גורם איראני בכיר. "מספר הטילים אינו גבוה, רק כ-20, אך ניתן להגדיל אותו במקרה הצורך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *