שידור חי: הח"כים מצביעים על פיזור הכנסת

בשעה הקרובה תדון הכנסת בהצעת החוק לפיזור הכנסת שהגיש יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כעת לפי המסתמן, יש רוב להצעה, וחברי הכנסת ישלחו את ישראל לבחירות. במקביל, ראש הממשלה ימסור הערב הצהרה לתקשורת בשעה 20:00

בשעה הקרובה תדון הכנסת בהצעת החוק לפיזור הכנסת שהגיש יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כעת לפי המסתמן, יש רוב להצעה, וחברי הכנסת ישלחו את ישראל לבחירות. במקביל, ראש הממשלה ימסור הערב הצהרה לתקשורת בשעה 20:00.

לאחר שחברי הכנסת של כחול לבן הנדל את האוזר הביעו את התנגדותם להצעת החוק על כחול לבן תמשוך את ההצעה על חוק יסוד השוויון מאחר ואין רוב עקב התנגדות סיעת דרך ארץ של האוזר/הנדל.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הודיעה בשעה האחרונה כי:"‏היום אצביע בעד פיזור הכנסת. יו"ר המפלגה בני גנץ היטיב להסביר את הסיבות לכך ואני תומכת בדבריו. אין אדם יותר מחויב לאחדות במדינת ישראל מאשר בני גנץ ואני סומכת עליו".
.
ברק סרי יועצו של יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בראיון לערוץ הכנסת כי: "היתה טעות שלנו לתת ערבות על קיום הרוטציה מכיוון ש‎בני גנץ, גבי אשכנזי ושאר חברי כחול לבן היו נכנסים לממשלת ‎נתניהו בכל מקרה".

הפתעה במשותפת

אלא שהדרמה האמיתית מסתתרת כעת בחדרי הסיעה המשותפת. מפלגת רע״מ נוטה להימנע בהצבעה על פיזור הכנסת , כך מדווח עמית סגל בטוויטר.

הודעה רשמית צפויה לצאת בדקות הקרובות. על פי הדיווח של סגל, יש עדיין לחצים על עבאס כולל האיום של חבריו שמשמעות הדבר – פירוק המשותפת :

הכתבת דפנה ליאל צייצה: "מנסור עבאס החליט להימנע בהצבעה על פיזור הכנסת. זו דרמה לאחר שאתמול פרסמו ששאר ראשי המפלגות שמרכיבים הבהירו את המשותפת הבהירו לו שהמשמעות היא פירוק השותפות".

עם זאת, למרות הימנעות חברי המשותפת, כעת נראה שעדיין יש רוב 61-54 בעד פיזור הכנסת.

ח״כ סעיד אלח׳רומי, מספר 3 ברע״מ, נטש את משכן הכנסת בזעם בעקבות ההחלטה של יו״ר מפלגתו מנסור עבאס להיעדר מההצבעה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *