שידור חי מהארנה: מעמד סיום השס של אגודת ישראל

התרגשות והתלהבות אופפים את בני ירושלים יחד עם המוני בית ישראל, לקראת המעמד המרכזי והמרומם של סיום הש"ס בעיה"ק ירושלים הערב, ב'היכל ארנה' בעיר. הצטרפו לשידור החי

</di

התרגשות והתלהבות אופפים את בני ירושלים יחד עם המוני בית ישראל, לקראת המעמד המרכזי והמרומם של סיום הש"ס בעיה"ק ירושלים הערב, ב'היכל ארנה' בעיר.

המעמד נערך בשעה זו ברוב עם ובקול המון חוגג במקהלות רבבות עמך ישראל שיתכנסו ליתן כבוד ויקר לאלוקינו נותן התורה ללומדיה ושוקדיה, בראשות מרנן ורבנן גדולי צדיקי ומנהיגי הדור שליט"א שיבואו להאציל מהודם וזיוום על המוני המשתתפים.

במאורע גדול ונשגב זה מציינים את סיום המחזור השלוש עשרה בתלמוד בבלי ביום שב"ק ז' טבת הבעל"ט, והתחלת מסכת ברכות במחזור הארבע עשרה, על פי הצעתו של מרן המהר"ם שפירא מלובלין זי"ע שהתקבלה בכנסיה הגדולה הראשונה של אגודת ישראל בשנת תרפ"ג.

לאחר שבועות ארוכים של הכנה והיערכות הושלם אמש בשעות הלילה המאוחרות המבצע הלוגיסטי הענק לארגון המעמד הכביר עליו עמלו עשרות פעילי הוועד להפצת הדף היומי. כך גם הושלמה הכשרת מתחם 'היכל ארנה', כולל הקמת במות הענק ועיצוב ותפאורה חגיגיים וססגוניים, כיאה וכיאות לכבוד שמחת התורה. יחד עם השלמת סידורי הביטחון והאבטחה הקפדניים בכניסות וביציאות ובכל המתחם הענק.

פתחו שערים

שערי מתחם 'היכל ארנה' יפתחו לקהל החל מהשעה 16,30, וינעלו בשעה 17.45 בדיוק עם תחילת האירוע. בעקבות הלחץ הצפוי והביקוש האדיר מעל ומעבר למשוער ולמצופה, נקרא הציבור להקדים את בואו בכדי למנוע לחץ מיותר.

תחבורה חינם לבעלי כרטיס כניסה בלבד החל מהשעה 15.45 יפעלו משני מוקדים בירושלים: רח' שפע חיים מול תמיר, ומרח' ירמיהו ע"י ישיבת חב"ד.

בשירה ובזמרה

לאחר תפילת מעריב חגיגית ברוב עם יפתח המעמד בשירה המעמד, כשבשלב זה תופיע מקהלת מיוחדת המורכבת מבחורים ממסגרות התעסוקה והישיבות של 'שיח סוד', כשבאומנות הם משולבים בהפקה המוזיקלית, וכך יוצרים פסיפס בו כלל עם ישראל ואנשים עם צרכים מיוחדים משתתפים בלימוד התורה ובעשייה לכבודה.

את המעמד כולו תנעים תזמורת ענק עם עשרות נגנים שינעימו בשירות ותשבחות במעמד הגדול בניצוחו של ר' דוד קאליש. כחמשה יצירות חדשות ומיוחדות הולחנו במיוחד לרגל המעמד.

בשירה ובזמרה ינעימו מקהלת 'רבבות' שהוקמה במיוחד לרגל המאורע הכביר בהשתתפות עשרות מטובי בעלי המנגנים בקהילות הקודש, בניצוחו של המלחין החסידי המפורסם הר"ר פנחס ביכלר, לצד מקהלת 'נרננה' העולמית בניצוחו של ר' יעקב רוזמרין.

לצידם ינעימו בעלי המנגנים החסידיים הידועים ר' מרדכי שטיינמץ, ר' זאנוויל ווינברגר, ור' יעקב יהודה דסקל, אליהם יצטרף בקטעי שירה גם ר' מאיר אדלר – האיש שעל הקלידים. כאשר על הניהול המוזיקאלי מופקד ר' מיכאל צי.

במראה ובאומר

בשלב זה יוצג מחזה מיוחד ומרגש שהופק במיוחד למעמד, ויביא את סיפורו של הדף היומי, שישתלב בהרמוניה מושלמת עם חברי המקהלות והתזמורת האינסטרומנטלית. הסיפור שבלב ההפקה נוצר בשני פרקי זמן, בין סמטאות ירושלים של פעם, ובשבילים העשנים של העיירה 'שאדיק' העומדת תחת מתקפת הגרמנים ימ"ש והופכת לעיי חרבות. העלילה התפתחה והמשיכה בנתיב הדמים של גולי בוכנוואלד, ועד לרחובות הצרים של שכונת נחלאות הירושלמית, שם מבקשת השלהבת היהודית הפנימית להתפרץ באופן בלתי מקובל, ואור הדף היומי שמבליח מציל עולם ומלואו.

ההתחלה והסיום

לאחר כניסת רבותינו שרי התורה והחסידות שליט"א יזכו המוני המשתתפים לקחת חלק בסיום המחזור השלוש עשרה מדף היומי בסיום מסכת נדה. ומיד לאחר אמירת ההדרן והקדיש יפתחו כל הקהל בריקודים של שמחה לכבוד התורה ולומדיה.

לאחר מכן יתחילו בלימוד מסכת ברכות במסגרת המחזור הארבע עשרה של לימוד הדף היומי.

תפילת הרבבות

במעמד כביר ונשגב זה תיערך תפילה נוראת הוד בראשות מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, שיעתירו יחדיו ויישאו תפילה ותחנונים להצלחת הבנים והבנות וחינוכם בדרך ישראל סבא, לתורה ועבודה ומידות טובות וישרות, נוכח ניסיונות התקופה האיומות האורבות מכל פינה ופינה לצעירי צאן קדשים.

למוקד המיוחד הגיעו בשבועות האחרונים מאות בקשות ושמות של עמך בית ישראל להניח בעת התפילה הנדירה לפני גדולי וצדיקי הדור שליט"א שיפארו את המעמד בהשתתפותם, המה יעתירו ויפילו תחינתם יחד עם כלל ישראל, למען יהיו זרענו וזרע זרענו תלמידי חכמים וחסידים אהובים למעלה ונחמדים למטה, בשעה גדולה זו שעת רחמים ועת רצון זו.

בטרם התפילה תושמע דרשת התעוררות ע"י המשפיע הגה"ח ר' אהרן טוסיג שליט"א עם עיקרי הדברים שיש לכל הורה להתפלל על ילדיו בשעה קדושה נשגבה ונדירה זו המתרחשת פעם בשבע שנים, כשכלל ישראל מסיים את הש"ס וארובות השמים נפתחים להשפיע ברכות רוחניות וגשמיות כאחד.

תורה שבכתב

תורה שבכתב ותורה שבעל פה כזכור, הוועדה המארגנת של המעמד המרכזי של סיום הש"ס בירושלים ייזמה כתיבת ספר תורה מהודר ומפואר לעילוי נשמת מרן פוסק הדור בעל "שבט הלוי" זצוק"ל, מבחירי תלמידיו של מחולל הדף היומי הגה"ק רבי מאיר שפירא מלובלין זי"ע, אשר פיאר את מעמדי סיום הש"ס במחזורים הקודמים, ונאומיו היו תופסים מקום מרכזי ביותר במעמדי סיום הש"ס.

במעמד זה יתכבד בנו בכורו מרן גאב"ד זכרון מאיר שליט"א לסיים את כתיבת האותיות בס"ת מיוחד ונדיר זה.

קשה עלי פרידתכם

בחלקו האחרון של המעמד יתקיימו ריקודים של שמחה ברוב עוז וחדווה, יחד עם ניגוני קודש והתוועדות רבתית מתוך התעוררות רשפי אש וגעגועים לתורה הק' בהשתתפות גדולי וחשובי המשפיעים שליט"א שישמיעו מדברותיהם בשגב וגודל השעה והזמן.

קו המידע

לשירות המשתתפים עומד קו מידע מיוחד בטלפון 0733839999 הכולל מגוון אפשרויות בכדי להתעדכן בעדכונים שוטפים.

ירושלים לובשת חג

בוועדה להפצת לימוד הדף היומי נעשים מאמצים רבים בהפעלת מערך הסברה להגביר חיילים לתורה בתוספת לומדי הש"ס עפ"י סדר הדף מידי יום ביומו בהתאם לתקנת הקודש שנתקבלה בכנסיה הגדולה הראשונה של אגודת ישראל כהצעתו של הגה"ק רבי מאיר שפירא מלובלין זצוק"ל אשר נתקבל ברוב חיבה ע"י מאות אלפי ישראל בכל קצווי תבל – כאשר ההשקעה האדירה והמגמה בעריכת המעמד האדיר והססגוני – הוא להביא לכך שבסיום הש"ס במחזור ה-14 שיערך אי"ה ביום ב' סיון שנת תשפ"ז יתווספו בע"ה רבבות לומדי ומסיימי הש"ס.

ירושלים לובשת חג לקראת המעמד שיכנס לדברי הימים כמעמדי סיומי הש"ס בירושלים לדורותיהם הזכורים בערגה ובכיסופין עד היום הזה, והוא לבטח ישיג את המטרה להרבות כבוד שמים, להגדיל תורה ולהאדירה, ולעודד לומדים נוספים להצטרף ללגיונו של מלך לישיבה העולמית של לומדי הדף היומי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *