שיווק ראשון למתחם הכניסה החדש לירושלים

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י], בשיתוף עם עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן , פרסמו את השיווק הראשון למלונאות, מסחר ותעסוקה בכניסה החדשה לבירה. החלק הראשון משתרע על שטח בגודל כ 4.4 דונם .

מדובר בחלק ממתחם K אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל הכולל גם מרכז עסקים חדש ומוביל

למתחם המשווק במסגרת המכרז הנוכחי תכנית בתוקף, הכוללת זכויות ותמהיל השימושים המאושרים (ברוטו על קרקעי) בהיקף של כ-78,000 מ"ר (עיקרי) עבור: 2 מגדלים בני 36 קומות , מסחר בהיקף של כ-3,200 מ"ר, תעסוקה/משרדים בהיקף של כ-71,000 מ"ר ושטחים ציבורים בהיקף כ-3,800 מ"ר, מלונאות בהיקף של 150-200 חדרים.

במסגרת המכרז שפורסם ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) עם היזם במגרש 12 השוכן במתחם K .

פרויקט הכניסה המערבית לעיר, ממוקם סמוך לתחנת הרכבת יצחק נבון, ובפינת הרחובות שז"ר- נורדאו בירושלים. מדובר במתחם אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל, ומרכז עסקים חדש ומוביל בכניסה לבירת ישראל שיכלול את תחנת נבון- תחנת הרכבת המהירה לתל אביב, תחנת האוטובוסים המרכזית, ארבעה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון תת קרקעי ובו כ-1,300 מקומות חניה.

על מתחם הרכב ההיסטורי, חלות תכניות בתוקף שיעדו את הקרקע למסחר, תעסוקה, מלונאות ושימושים מיוחדים בעלי אופי ציבורי/תרבותי.

לצד המרכז התחבורתי ייבנה רובע עסקים חדש אשר יכלול כ-20 מגדלים בני 24-40 קומות, על פני 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים תומכי תעסוקה, מבני ציבור ותרבות. המרחב הציבורי בפרויקט ישודרג ויהפוך לאיכותי ומזמין, כלל הרחובות ישופצו בסטנדרט גבוה ויוצא דופן, כלל שטח המתחם הוא כ-300 דונם בכניסה המערבית.

בימים אלו חברת עדן (השותפה עם רמ"י מטעם עיריית ירושלים במכרז זה) מקדמת תכנית חדשה למתחם, כאשר בתאריך 20/6 כבר התפרסמה החלטת הוועדה המחוזית בנושא התכנית המוצעת, צפי להפקדת התכנית הוא לרבעון הראשון של שנת 2020. פירוט הזכויות ותמהיל השימושים ע"פ התכנית המוצעת לשטח של כ-103,000 מ"ר הוא: בנייה של כ-2 מגדלים בני 40 קומות, מסחר בהיקף של כ-3,200 מ"ר, תעסוקה/משרדים בהיקף של כ-81,100 מ"ר, מגורים שיתופיים בהיקף של כ-4,900 מ"ר ושטח ציבורי בהיקף של כ-3,800 מ"ר. במקביל לתהליך שיווק הקרקע, חברת עדן מבצעת באמצעות חברת מוריה עבודות לקידום זמינות מתחם K, עבודות הכוללות העתקת תשתיות וטיפול בעתיקות.

מימוש הפרויקט יהווה מנוף לאזור הכניסה לבירת ישראל – ירושלים, לעסקים לתחבורה ולתיירות הפנים ארצית והבינ"ל אל הבירה וממנה. התוכנית תיתן מענה תיירותי ופנאי נוסף לצורך ההולך וגובר בעיר ואף תספק מקורות תעסוקה נוספים וחדשים לתושבי העיר ותהווה מרכז תחבורתי מוביל וראשון מסוגו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *