שיעור האבטלה עדיין סביב 12%

הרכישות בכרטיסי אשראי עלו באוגוסט לרמה של טרם הקורונה

הפעילות הכלכלית בחודש אוגוסט זינקה כנראה, אך שיעור האבטלה עדיין סביב 12%. הרכישות בכרטיסי אשראי עלו אף הן באוגוסט לרמה של טרם הקורונה.

השמים הסגורים תורמים כנראה משמעותית לפעילות המקומית, כשהקניות המסורתיות בחו"ל עברו לרשתות המקומיות. ברוב ענפי המשק רמת הפעילות מתקרבת לזו של טרם תקופת הקורונה, אך יש לזכור שמצב זה הוא זמני ומושפע מגורמים עונתיים. שיעור האבטלה עדיין גבוה בשמונה אחוזים מזה של טרום הקורונה, והוא מהווה אולי אינדיקציה טובה יותר בפגיעה המתמשכת במשק.

מספר המועסקים (ללא היעדרות זמנית מעבודה) במחצית הראשונה של חודש אוגוסט היה נמוך בכ-11% מזה של חודש פברואר 2020. שכרם של המובטלים נמוך מהממוצע במשק, וכן חלקם יצאו משוק העבודה בשל תהליכי התייעלות.

שער החליפין של השקל מול סל המטבעות ומול הדולר נותר יציב בשבוע האחרון. ירידות שערים בשוקי המניות בעולם בדרך כלל מתואמות עם פיחות מסוים בשער השקל, אך זה לא קרה בשני ימי המסחר האחרונים.

יעד האינפלציה הממוצע שאימץ הפד צפוי להשפיע גם על בנק ישראל. היעד כנראה לא יאומץ באופן רשמי בישראל, אבל ברור שהסבלנות לאינפלציה הגבוהה מ-2% היא עתה גבוהה יותר. ריבית בנק ישראל צפויה לכן להיוותר ברמתה תקופה ארוכה מאוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *