שלום כלכלי: עסקת המאה של טראמפ יוצאת לדרך

הבית הלבן הכריז הערב (א') על תוכנית השלום למזרח התיכון שגיבש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחד עם חתנו ג'ראד קושנר. התכנית תכלול "סדנה" כלכלית לעידוד השקעות הון ביהודה ושומרון, עזה והאזור

הבית הלבן הכריז הערב (א') על תוכנית השלום למזרח התיכון שגיבש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחד עם חתנו ג'ראד קושנר. התכנית תכלול "סדנה" כלכלית לעידוד השקעות הון ביהודה ושומרון, עזה והאזור.

הסדנה תתקיים בבחריין ב-25 וב-26 ביוני בהשתתפות שרי אוצר ומנהיגים עסקיים גלובליים ומקומיים.

"הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלסטיני והאזור כולו", נכתב בהודעה המשותפת. "אם הוא ייושם, יש לחזון פוטנציאל לשנות חיים באופן קיצוני ולהוביל את האזור בדרך לעתיד בהיר יותר"

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא שהוביל את תכנית השלום האמריקנית, אמר: "אנו מצפים לדון עם אנשי עסקים מכל רחבי האזור והעולם כדי לבנות קונצנזוס סביב הצעדים הטובים ביותר שהקהילה הבינלאומית יכולה לנקוט כדי לפתח את הבסיס לעתיד משגשג. העם הפלסטיני, יחד עם כל האנשים במזרח התיכון, ראויים לעתיד עם כבוד והזדמנות לשפר את חייהם".

קושנר ציין "התקדמות כלכלית תושג רק עם ראייה כלכלית מוצקה ואם ייפתרו יסודות הליבה הפוליטיים. אנו מצפים להציג בקרוב את החזון שלנו בנוגע לדרכים לגישור על הנושאים הפוליטיים".

בבית הלבן כינו את התוכנית: "משלום לשגשוג"‎ והסבירו "קשה לנתח את הצד הכלכלי והצד הפוליטי של התוכנית, על כן אנחנו מציגים את הפן הכלכלי קודם". קושנר הוסיף כי הוא מודה לבחריין שעוזרת בקיום הוועידה וכי "כל בני האדם במזרח התיכון, ראויים לעתיד בכבוד ובהזדמנות לשפר את חייהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *