שלום עכשיו כועסים על בנט: הממשלה מקדמת בנייה ב-E1

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "בנייה ב e1 מהווה איום ממשי על הסיכוי לשלום ולכן ספגה התנגדות חריפה בישראל ובקהילה הבינלאומית. במקום למנף את הפגישה עם הנשיא ביידן לטובת עתיד טוב יותר לאיזור, הממשלה מקדמת את המדיניות המסוכנת של נתניהו"

מועצת התכנון העליונה הודיעה כי דיונים בהתנגדויות שהגישו שלום עכשיו, עיר עמים וגורמים נוספים לתכנית לבניית אלפי יחידות דיור ב-1E יתקיימו ב 4.10 וב 18.10.

התכנית נחשבת לקטלנית במיוחד מבחינת הסיכוי לשלום ולפתרון של שתי מדינות לשני עמים כי היא חותכת את הגדה המערבית לשניים ומונעת את הפיתוח של המטרופולין בין רמאללה מזרח ירושלים ובית לחם.

את התכנית לבנייה ב-1E ניסו לקדם עוד משנות ה-90, אך בשל ההתנגדות בישראל ובעולם התכנית לא קודמה עד שנתניהו הורה לקדם אותה לראשונה בשנת 2012, ולאחר מכן אחרי שנים נוספות של הקפאה היא אושרה להפקדה ע"י נתניהו רגע לפני הבחירות בפברואר 2020.

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "בנייה ב e1 מהווה איום ממשי על הסיכוי לשלום ולכן ספגה התנגדות חריפה בישראל ובקהילה הבינלאומית. במקום למנף את הפגישה עם הנשיא ביידן לטובת עתיד טוב יותר לאיזור, הממשלה מקדמת את המדיניות המסוכנת של נתניהו. על ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על הקפאת התכנית כדי להגן על האינטרס הישראלי ולמנוע בכייה לדורות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *