"שלום שכנא בן מטילדה כולנו איתך" | הפלג יפגינו היום בצהריים בירושלים

"שלום שכנא בן מטילדה כולנו איתך" | החרדים יפגינו היום בצהריים בירושלים נגד מעצרו לכלא הצבאי של תלמיד ישיבה בגין התנגדותו לגיוס חרדים

הפלג הירושלמי צפויים להתאסף היום (שלישי) בשעה 15:30 בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בעיר ירושלים למחאה נחושה נגד מעצרו של תלמיד הישיבה שלום שכנא רוטנברג שנעצר, בעקבות התנגדותו לגיוס חרדים. במהלך המחאה יחבשו המוחים מסכות מיוחדות עליהם נכתב 'עונש מאסר – לא מדבר אלי', וכן 'לא תחנקו את התורה'.

המארגנים מסרו כי המחאה צפויה להתנהל באופן עיקש ורגוע, כאשר המוחים ימחו נגד המעצר הנפשע, ונגד חוק הגיוס. ידרשו את כבודה של תורה ויתבעו את עלבונה מיד הקמים עליה להשפילה ולחלל כבודה, במעצר לומדיה, מכבדיה ואוהביה – בן הישיבה שנאסר בידי שלטונות הצבא.

היום בשעה 14:30 צפוי להתקיים דיון בבית המשפט הצבאי ביפו, בו צפויה הפרקליטות הצבאית לדרוש את הארכת מעצרו. לקראת הבאתו לדיון, הועבר אתמול הבחור מכלא 6 שבצפון לכלא 4 שבצריפין.

במהלך המחאה ישאו המוחים פרקי תפילה, רבנים ישמיעו דברי מחאה, והמוחים יצאו בריקודים ובשירים ויודו על שזכו לקדש שם שמים, במהלך המחאה אף ישמיעו המוחים קריאות ברורות בנוגע לענין הגיוס כמו "נמות ולא נתגייס", וכן קריאות הזדהות  "שלום שכנא בן מטילדה כולנו איתך".

עוד מסרו המארגנים כי מנסיון העבר, מסתבר, כי למרות שההפגנה תתנהל באופן שליו חוקי, המשטרה מצידה צפויה לנסות להתעלל במפגינים, באמצעות פרשים אופנוענים כוחות יס"מ ומכתז"יות בואש. המפגינים מנגד לא יירתעו, וההפגנה לא תיפסק, עד אשר תגיע ההוראה הרשמית של 'ויחזור לתלמודו'

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *