שמעתי את החרחור האחרון שלו: העדות המטלטלת של בן האדמור. צפו

כשהרב מוסקוביץ', בן האדמו"ר משאץ, נקלע לדוחק בהר מירון, הוא היה בטוח שסופו קרב # יומיים אחרי האסון הוא נזכר ברגע שבו ראה את המוות מול העיניים. "קראתי 'שמע ישראל' עם נער ששכב לידי – אבל הוא לא סיים". צפו בעדות המצמררת מהתופת

זו עדות מטלטלת של הרב מנחם מנדל מוסקוביץ', צעיר בניו של האדמו"ר משאץ מבני ברק, ששרד את התופת, שופכת אור על הרגעים הקשים שיחרטו למאות אנשים לנצח."

היינו שם בהדלקה ונהיה לחץ גדול, אז רצינו לצאת", הוא מספר ליוסי אלי ב'חדשות 13'. "הייתי עם הבן שלי ונדחפנו לכיוון היציאה. ידענו שמיד ביציאה אחרי 2 דק' נגיע לאוויר והכל יהיה בסדר, אנשים צועקים שנופלים פה, עד שצועקים 'אנשים נופלים פה', גם אני נפלתי, בתוך ערימת האנשים וברגע שאתה נופל שם אין לך איך לקום".

"הבן שלי צועק, אבא, אבא, אל תלך!", הוא מספר ממיטת חוליו ולדבריו הוא כבר לא יכול היה לעשות הרבה לאחר שנפל על הרצפה, "פשוט לא יכולנו לנשום עד שהגענו למצב שאנחנו בסיטואציה הזו וזה מה יש".
הוא מספר כי החל לומר 'שמע ישראל' יחד עם נער ששכב לצידו, אך הנער לא הספיק לסיים את קריאת שמע וחרחר למוות.
"שמעתי את החרחור האחרון שלו", הוא מספר ובקושי מוציא את המילים ממיטתו בבית החולים. במשך דקות ארוכות הוא ראה סביבו אנשים נמחצים למוות אך לא יכול היה לעשות הרבה.

"הרגשתי שמתחילים לפנות אנשים מעליי ואז אני שומע את אחד האנשים צועק 'תזהרו על הגופות', אט אט הזעקות לעזרה נמוגו ודממת מוות אפפה "השקט הכי מפחיד", לדבריו. באותם רגעים כשהוא נאבק על טיפת האוויר האחרונה, הרב מנחם מנדל רק התפלל להיחלץ עם בנו בשלום מהמקום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *