שניות לקריסה במיאמי. כך ניצלה המשפחה היהודית: "הקב"ה אוהב אותנו"

"הקב"ה אוהב אותנו" אומרת חסידת חב"ד המתגוררת בקומת הקרקע בבניין שקרס במיאמי והספיקה לעזוב את המקום דקות לפני שהפך למלכודת מוות. היא משחזרת את ליל האסון: "היו דפיקות, פיצוצים. חשבתי ששכן החליט לערוך שיפוצים"

אסון קריסת בניין המגורים במיאמי, ועדיין כ-160 איש מוגדרים כנעדרים, זאת לאחר שאותרו עוד ארבע גופות בהריסות הבניין ובכך עלה מניין ההרוגים הרשמי לתשעה. כוחות הכיבוי של מיאמי ממשיכים כל העת בפעולות פינוי ההריסות וחיפוש הלכודים, בהם עשרות חרדים.

ככל שעוברים הימים מאז האסון, מתחילה להתבהר התמונה ואיתה הניסים הגלויים שהתרחשו בזמן האסון. שטערנא שרה ניר, חסידת חב"ד שהתגוררה בחודשים האחרונים בבניין שקרס מגוללת בשיחה עם אתר 'חב"ד און ליין COL' את שהתרחש. "הקב"ה אוהב אותנו", היא אומרת, "אני מאמינה בניסים והקב"ה הראה לי סימנים. זכיתי לשים לב אליהם וניצלתי. אחרים לא שמעו את הסימנים ונותרו בבניין".

"ישבתי במשרד, עברתי על הודעות אימייל וכדומה, והתחלתי לשמוע רעשים", היא מספרת ומתארת את הרעשים כשיפוצים ודפיקות. "חשבתי שמישהו החליט לעשות שיפוצים בדירה שלו באמצע הלילה. בתחילה התעלמתי. אולם כעבור כמה דקות לא נותרה בי סבלנות ויצאתי מהבית".

"אני עומדת בלובי ורואה את החנייה של הבניין קורסת, כמו תהום שנפערה תחתיו. ההכרה הכתה בי. אלו לא שיפוצים, זו רעידת אדמה. אמרתי לשומר: תתקשר למשטרה ותדווח שמתרחשת רעידת אדמה. היה רעש חזק מאוד".

בנה ובתה של שרה שמעו את הרעש הגדול והתקדמו לכיוון דלת הבית כשאימם מאיצה בהם לעזוב את המקום. "תוך דקה עזבנו את הבניין והתחלנו לרוץ אל הרחובות הפניימים יותר", היא משחזרת. "שמעתי רעש עצום מאחוריי, לא ראיתי כלום, לא רציתי להסתובב. ענן ענק של אבק הציף את המרחב. חשבתי שסוף העולם הגיע".

בעלה של שרה לא שהה באותו לילה במיאמי. היא התקשרה אליו וביקשה ממנו שידווח בקבוצה השכונתית על מה שאירע כשבמקביל ניסתה למצוא מקום להיכנס אליו. רק שעות מאוחר יותר, כשהבן הסקרן חזר לזירה, הבינה מה אירע ואת גודל הנס שהיה להם. "היה לי נס גדול", היא אומרת, "יצאנו בשניות האחרונות". סיכמה בהתרגשות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *